گروه بین‌الملل- موسسه آمار آلمان در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد، میزان صادرات این کشور طی ماه ژوئن با کاهش ۲/۱ درصدی به ۵/۸۸ میلیارد یورو رسید.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، میزان صادرات آلمان طی ماه ژوئن با افت ۲/۱ درصدی روبه‌رو شده است و به کمتر از ۵/۸۸ میلیارد یورو معادل ۱۲۶ میلیارد دلار رسیده است. میزان صادرات آلمان طی ماه مه با رشد ۴/۴ درصدی روبه‌رو شده بود. به اعتقاد کارشناسان اقتصادی ادامه بحران مالی و اقتصادی در کشورهای مختلف تاثیر منفی زیادی بر صادرات آلمان داشته است. بر اساس این گزارش میزان واردات آلمان نیز در این مدت به بیش از ۷۷ میلیارد یورو رسیده است. مازاد تجاری آلمان نیز از ۹/۱۲ میلیارد یورو در ماه مه به کمتر از ۵/۱۱میلیارد یورو رسیده است. آلمان دومین صادر کننده بزرگ جهان پس از چین به شمار می‌رود. بر اساس این گزارش میزان صادرات آلمان به سایر کشورهای منطقه یورو در این مدت با رشد ۷/۴ درصدی روبه‌رو شده است. میزان واردات آلمان از این کشورها نیز در این مدت با رشد ۱۲/۶ درصدی روبه‌رو شده است.

طی ماه جولای نرخ تورم آلمان به ۴/۲ درصد رسید

موسسه آمارهای ملی آلمان در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد نرخ تورم این کشور طی ماه جولای نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۴/۲ درصد رشد داشته است.

موسسه آمار آلمان در ادامه افزود افزایش نرخ تورم این کشور طی ماه جولای به ۴/۲ درصد از ابتدای سال ۲۰۱۱ تا کنون بی‌سابقه بوده است. بر اساس این گزارش نرخ تورم آلمان نسبت به ماه ژوئن نیز ۴/۰درصد رشد داشته است . نرخ تورم در بزرگترین اقتصاد منطقه یورو طی ماه آوریل نیز به ۴/۲ درصد رسید و سپس در ماه مه به ۳/۲ درصد کاهش یافت. به اعتقاد کارشناسان اقتصادی مهم‌ترین عامل افزایش نرخ تورم آلمان طی ماه جولای افزایش قیمت انرژی است که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۶/۱۰ درصد رشد داشته است. بر این اساس موسسه آمار اروپا یورو استات نیز اعلام کرد: نرخ تورم ۱۷ کشور عضو یورو طی ماه جولای به بیش از ۵/۲ درصد رسیده است. این برای دومین ماه متوالی است که نرخ تورم منطقه یورو بالاتر از هدف تعیین شده ۲ درصدی بانک مرکزی اروپا است.