گروه بین‌الملل- موسسه آمار اروپا در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد رشد تولیدات صنعتی منطقه یورو در ماه جولای به پایین‌ترین رقم از سپتامبر ۲۰۰۹ رسیده است.

به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ، میزان سفارشات صنعتی ۲/۲ درصد و میزان تولیدات صنعتی در منطقه یورو ۳/۲ درصد کمتر از ماه قبل از آن گزارش شده است که حکایت از رکورد اقتصادی موجود در این منطقه دارد. در حالی اقتصاد منطقه یورو رکود را تجربه می‌کند که تورم در این منطقه بالاتر از نرخ هدف‌گذاری شده بانک مرکزی اروپا است. موسسه تحقیقاتی مارکت اروپا اعلام کرد رشد اقتصادی منطقه یورو در سه ماه نخست ۲۰۱۱ به کمتر از ۸/۰ درصد رسید. شاخص فعالیت‌های اقتصادی بخش خصوصی اروپا طی ماه ژوئن به شدت کاهش یافته و به پایین‌ترین رقم در ۲۰ ماه اخیر رسیده است. کاهش رشد و رونق اقتصادی آلمان و فرانسه در ماه ژوئن تاثیر منفی زیادی بر فعالیت‌های اقتصادی بخش خصوصی اروپا داشته است.

بر اساس این گزارش میزان تولید ناخالص داخلی در ایتالیا و اسپانیا در این مدت با کاهش روبه‌رو شده است و وضعیت اقتصادی ایرلند نیز هنوز به حالت عادی باز نگشته است.

کریس ویلیامسون کارشناس ارشد موسسه مارکت در این باره تاکید کرد طی دو ماه گذشته رشد اقتصادی اروپا به پایین‌ترین حد خود پس از ورشکستگی موسسه مالی لمان برادرز در اواخر سال ۲۰۰۸ رسیده است. شاخص مدیریت خرید در ۱۷ کشور منطقه یورو از ۸/۵۵ واحد در ماه مه به کمتر از ۳/۵۳ واحد در ماه ژوئن رسیده است. البته شاخص بالای ۵۰ واحد همچنان به معنای رشد و رونق اقتصادی در کشورهای منطقه یورو است.