گروه بین‌الملل- درمیان نشانه‌هایی از کندی رشد اقتصادی آمریکا، دیروز، سه‌شنبه، قیمت نفت به حدود بشکه‌ای ۹۴ دلار کاهش یافت.

در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام ۶۹ سنت کاهش یافت و به ۲۰/۹۴ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز دوشنبه قیمت نفت با ۸۱ سنت کاهش در رقم ۸۹/۹۴ دلار ثابت شد. دیروز در لندن، نفت خام برنت با ۳۸ سنت کاهش ۴۳/۱۱۶ دلار در هر بشکه معامله شد. افزایش قیمت نفت در ابتدای معاملات روز دوشنبه که از توافق در مورد افزایش سقف بدهی‌ها و کاهش هزینه‌های آمریکا ناشی شده بود، ازمیان رفت، زیرا سرمایه‌گذاران با آمار ناامیدکننده تولیدات صنعتی در این کشور روبرو شدند. موسسه مدیریت عرضه اعلام کرد فعالیت صنعتی آمریکا در ماه جولای اندکی رشد داشته که کمترین سطح از جولای سال ۲۰۰۹ تاکنون است. آمار ضعیف تولیدی این نگرانی را به وجود آورد که ممکن است آمریکا به رکود بازگردد. این درحالی است که هفته گذشته وزارت بازرگانی ایالات متحده گزارش داد اقتصاد این کشور در فصل دوم با نرخ سالانه ۳/۱ درصد رشد کرده است. این وزارتخانه نرخ رشد اقتصادی فصل اول را از ۹/۱ درصد به ۴/۰ درصد اصلاح کرد.

مرکز تحلیل انرژی بلو اوشن بروکریج در گزارشی عنوان کرد:« پس از انتشار گزارش ناامیدکننده تولید ناخالص داخلی، نگرانی‌های فراوانی در مورد این که اقتصاد به چه سمتی پیش می‌رود، وجود دارد.»

در دیگر معاملات بورس نیویورک، بنزین ۰۴/۳ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۱۹/۴ دلار در هر ۱۰۰۰ فوت مکعب رسید.