گروه بین‌الملل- وزیر خارجه انگلیس در اظهاراتی مداخله‌جویانه اقدام نظامی در سوریه را منتفی دانست، اما گفت که این امر بعید هم نیست.

به گزارش ایسنا، وی در مصاحبه با رادیو ۴ بی‌.بی.‌سی گفت: ما خواهان فشارهای بیشتر بین‌المللی بر دولت سوریه هستیم. البته برای اعمال فشارهای موثر این فشارها نباید تنها از سوی کشورهای غربی باشد بلکه باید کشورهای عربی نیز در آن مداخله داشته باشند؛ همچنین ترکیه که در وادار کردن بشار اسد (رییس‌جمهوری سوریه) برای انجام اصلاحات فعالانه عمل کرده است.

وی گفت: ما خواهان آن هستیم که شورای امنیت با صدور قطعنامه‌ای خشونت‌ها را محکوم کند و آزادی زندانیان سیاسی را خواستار شود اما می‌دانیم که صدور چنین قطعنامه‌ای مشکل است. کشورهایی در شورای امنیت هستند که با هر قطعنامه‌ای علیه سوریه مخالفند. ما طی روزها و ساعت‌های آتی این قطعنامه را مورد بازنگری قرار می‌دهیم.

به نوشته روزنامه گاردین، هیگ تاکید کرد: حتی اگر ما خواهان آن باشیم که با مجوز سازمان ملل اقدام نظامی انجام دهیم - که این گونه نیست چون هیچ درخواستی از سوی اتحادیه عرب برای مداخله در سوریه همانند لیبی انجام نشده است - هیچ دورنمای حقوقی و اخلاقی برای مداخله نظامی در سوریه وجود ندارد. وزیر خارجه انگلیس تاکید کرد که شرایط بسیار تاسف بار است و اعمال فشار جامعه بین‌المللی برای عزل اسد بسیار محدود است.

هیگ همچنین تاکید کرد که کشورها باید بر روش‌های دیگر برای نفوذ بر دولت اسد متمرکز شوند.