مسلمانان و اعراب در کارزار انتخاباتی ترامپ

درحالی‌که میشل اوباما و هریس در کالامازو، سخنرانی پر شوری علیه ترامپ و اعتقاد او به ممنوعیت سقط جنین داشتند، ترامپ کارزار انتخاباتی خود را در نووی میشیگان برگزار کرد و عمده سخنرانی او به مهاجرت، اقتصاد و انرژی اختصاص داشت. در جریان این گردهمایی، شماری از رهبران عرب آمریکایی و جامعه مسلمانان از جمله «بیل بزی» شهردار دی‌پربورن، به کارزار ترامپ ملحق شدند. بزی گفت: «ما از دونالد ترامپ حمایت می‌کنیم؛ چون او قول داده است به جنگ در خاورمیانه و اوکراین پایان دهد. خونریزی در همه جهان باید پایان یابد و فکر می‌کنم این مرد می‌تواند آن را عملی کند.» در ایالت چرخشی میشگان نزدیک به ۴۰۰ هزار عرب‌تبار زندگی می‌کنند.

 

رقابت فشرده‌تر از هفته پیش

نظرسنجی که توسط کالج امرسون در روز شنبه منتشر شد، نشان می‌دهد هریس و ترامپ هر کدام با ۴۹درصد مساوی هستند. این نظرسنجی که در ۲۳ تا ۲۴اکتبر انجام شد، رقابت فشرده‌تری را نسبت به یک هفته قبل نشان داد. هفته پیش در نظرسنجی صورت‌گرفته از سوی این موسسه، کامالا ۴۹درصد رای داشت و ترامپ ۴۸درصد. همچنین این اولین‌بار از ماه اوت در نظرسنجی هفتگی امرسون است که هریس پیشتاز نیست.

 

برتری ترامپ در ایالت‌های چرخشی

ترامپ به‌طور متوسط در ایالت‌های چرخشی یا آن‌گونه که میدان نبرد می‌خوانند برتری قابل توجهی نسبت به هریس دارد. رای ترامپ به‌طور متوسط ۴۸.۴درصد است و رای هریس در این ایالت‌ها ۴۷.۵درصد است.

 

جمهوری‌خواهان در سنا پیشتاز هستند

بر اساس آخرین نقشه‌های ارائه‌شده از سوی «Realcalearpolitics»، ۵۱کرسی جمهوری‌خواهان در سنا تثبیت شده به نظر می‌رسد و سهم قطعی دموکرات‌ها در انتخابات سنا، ۴۴کرسی است. در این میان ۵کرسی اصطلاحا نوسانی یا آن‌گونه که می‌خوانند «Toss Ups» است. به فرض اینکه دموکرات‌ها همت کنند و هر ۵کرسی چرخشی را به‌دست آورند، باز هم اکثریت با جمهوری‌خواهان خواهد بود.