حرکت شانه به شانه دو نامزد

درحالی‌که ۹روز تا انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده باقی مانده است، نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه و کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها شانه به شانه همدیگر حرکت می‌کنند. به‌طور متوسط در سطح ملی، کامالا هریس با ۴۸.۴درصد از دونالد ترامپ با ۴۸.۳درصد پیش است. اما در ایالات چرخشی که بسیار نتایج آن حائز اهمیت است، نامزد جمهوری‌خواهان به‌طور متوسط با ۴۸.۴درصد نسبت به کامالا هریس با ۴۷.۵درصد پیش است و ترامپ با اختلاف ۰.۹درصدی شانس بهتری نسبت به هریس در این نوع ایالت‌ها دارد.

 

آرای انتخابات به تفکیک ایالت‌های چرخشی

در ایالت چرخشی میشیگان، ترامپ با اختلاف ۰.۲درصد از هریس پیش است. در این ایالت ترامپ ۴۷.۹درصد از آرای مردم برخوردار است و هریس با ۴۷.۷درصد بعد از ترامپ قرار گرفته است. در ایالت جورجیا، ترامپ به مراتب وضع بهتری دارد. ترامپ با ۲.۲درصد از هریس در این ایالت پیش است. در این ایالت ترامپ از آرای ۴۹درصدی برخوردار است و هریس با ۴۶.۸درصد، پشت سر نامزد جمهوری‌خواه قرار گرفته است. در ایالت پنسیلوانیا ترامپ با رای ۴۸.۳درصد نسبت به هریس با ۴۷.۷درصد برتری ۰.۶درصدی دارد. در ویسکانسین نیز برتری از آن نامزد جمهوری‌خواه است اما این برتری محسوس نیست. در این ایالت ترامپ رای ۴۸.۲درصدی به‌دست آورده و هریس با ۴۸درصد در تعقیب اوست. در آریزونا، اما برتری ترامپ محسوس‌تر است. ترامپ با ۴۹.۲درصد نسبت به هریس با رای ۴۷.۷درصد برتری ۱.۵درصدی دارد. در کارولینای شمالی هم برتری ترامپ ۰.۸درصد است و او با آرای ۴۸.۶درصدی نسبت به هریس با ۴۷.۸درصد، دست برتر را دارد.

 

۶ایالتی که ترامپ برتری مطلق دارد

ترامپ در ایالت‌های مینه‌سوتا، اوهایو، نوادا، تگزاس، نیومکزیکو و ویرجینیا برتری قابل توجهی دارد. ترامپ در این ایالت‌ها به ترتیب با اختلاف ۴.۷درصد، ۷درصد، ۰.۷درصد، ۶درصد، ۷.۷درصد و ۶.۴درصد بالاتر از نامزد دموکرات‌ها است.