وی ادامه داد: اسرائیل و آنهایی که پشتش هستند، در حال آدم‌کشی و ارتکاب کشتارها هستند و ما باید در برابر این اقدامات موضعی را اتخاذ کنیم. این رژیم همچنان مرتکب کشتارهایی در حق غیرنظامیان می‌شود. اسرائیل روی جنایاتی که دیگران را می‌ترساند و پذیرش مطلق از سوی آمریکا حساب باز می‌کند.وی ادامه داد: اگر شیطان بزرگ آمریکا نبود اسرائیل نمی‌توانست چنین کنترلی پیدا کند و آمریکا به دنبال خاورمیانه جدیدی است. کشتارهایی که اسرائیل و آمریکا انجام می‌دهند، به معنای آن است که آن دو در ایجاد خاورمیانه‌ای جدید به روش اسرائیل شریک هستند.نعیم قاسم تصریح کرد: از ما خواسته شد جنگ را متوقف کنیم و بیش از ۱۰کیلومتر از مرزها دور شویم تا اقدام تحریک‌آمیزی علیه اسرائیل انجام نداده باشیم؛ اما ما بر آتش‌بس در غزه اصرار کردیم. ما به خواسته آنها برای جدا کردن لبنان از غزه تن ندادیم و طرح کنونی طرحی توسعه‌ای است و کسانی که مبارزه می‌کنند، فلسطینی‌ها هستند و ما به آنها کمک می‌کنیم تا از آنها و سرزمینمان حفاظت کنیم.

ما با طرحی فلسطینی و نه ایرانی روبه‌رو هستیم و این افتخاری برای ایران در حمایت از فلسطین است.شیخ نعیم قاسم افزود: درست است که ما از ضرباتی که دریافت کردیم، رنج‌هایی را متحمل شدیم اما آنها نتوانستند گام اول را بردارند. رژیم اشغالگر عامدانه نیروهایی از ارتش لبنان و یونیفل را به قتل می‌رساند و عبادتگاه‌ها، مساجد، کلیساها و کاروان‌های حامل کمک‌ها را منفجر می‌کند. وقتی اسرائیل از نیروهای یونیفل خواست (از خاک لبنان) بیرون بروند، سازمان ملل و کشورهای غربی کجا بودند؟ قطعنامه‌های بین‌المللی کجا هستند؟ ما کسانی خواهیم بود که افسار دشمن را به دست خواهیم گرفت و آن را به لانه‌اش بازمی‌گردانیم.وی ادامه داد: ما دیگر در مرحله کمک‌ و پشتیبانی نیستیم، بلکه در مرحله مقابله با جنگ اسرائیل علیه‌مان هستیم، ما معادله میدان را در جبهه‌های مقدم آغاز کردیم.

دستاوردهایی که در میدان نبرد در طول ۲هفته گذشته داشتیم، دستاوردهایی بزرگ‌تر و بهتر از انتظارها بودند؛ چراکه مسوولیت مقاومت ممانعت از پیشروی نیست، بلکه تعقیب است. جوانان رزمنده در انتظار دشمن هستند تا با آن درگیر شوند و ما معادله جدیدی را تعیین کردیم و آن وارد کردن ضربات به دشمن است.معاون دبیرکل حزب‌الله تصریح کرد: در معادله جدید همان‌گونه که فرمانده سیدحسن نصرالله خواسته بود، تل‌آویو و حیفا و آن سوی حیفا را هدف قرار می‌دهیم. از آنجا که دشمن کل لبنان را هدف قرار می‌دهد ما حق داریم که هر نقطه‌ای در اراضی اشغالی را هدف قرار دهیم و آن منطقه‌ای را که مناسب می‌بینیم را انتخاب خواهیم کرد. دشمن با جابه‌جایی ضدهوایی‌های زمینی به ما در هدف قرار دادنش کمک می‌کند.

ما ارتش دشمن و نقاط استقرار نیروهای آن و پایگاه‌هایش را هدف قرار خواهیم داد. راه‌حل، برقراری آتش‌بس است و ما از موضع ضعف صحبت نمی‌کنیم.شیخ نعیم قاسم گفت: اسرائیلی‌ها نباید (ادعاهای) دولتشان درباره توانمندی‌های ما را باور کنند و مثال این موضوع اسطوره غزه است. مقاومت هرگز شکست نخواهد خورد؛ چراکه مالک این سرزمین است و نیروهای آن شهادت‌طلب هستند و ارتش اسرائیل شکست خواهد خورد و حزب ما با تمامی حملات قدرتمند است. ما مجددا سازمان یافتیم و رهبری تشکیلاتی خود را ترمیم کردیم و هیچ جای خالی وجود ندارد و حتی در هر جایگاهی، جایگزینی وجود دارد و حزب قدرتمند است و میدان گواه این مساله است.