گروه بین‌الملل- صندوق بین‌المللی پول با تاکید بر لزوم کاهش کسری بودجه در فرانسه هشدار داد روند افزایشی کسری بودجه به شدت رشد و رونق اقتصادی فرانسه را تهدید می کند. به گزارش فارس به نقل از رویترز، صندوق بین‌المللی پول از دولت فرانسه خواست اقدامات جدی بیشتری برای کاهش کسری بودجه در دو سال آینده انجام دهد در غیر این صورت افزایش کسری بودجه تاثیر منفی بیشتری بر رشد و رونق اقتصادی این کشور خواهد داشت. صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد رشد اقتصادی فرانسه دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو طی سال ۲۰۱۲ به کمتر از ۹/۱ درصد خواهد رسید. این رقم امسال به ۱/۲ درصد می‌رسد. دولت فرانسه رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۱۲ را بیش از ۲۵/۲ درصد پیش‌بینی کرده است.

بر اساس این گزارش اگر دولت فرانسه اقدامات بیشتری را برای کاهش کسری بودجه انجام ندهد کسری بودجه این کشور تا سال ۲۰۱۳ به بیش از ۸/۳ درصد تولید ناخالص داخلی خواهد رسید. میزان بدهی‌های دولت فرانسه نیز در این مدت به بیش از ۸۸ درصد تولید ناخالص داخلی خواهد رسید.

به دنبال تصمیم اخیر رهبران اتحادیه اروپا در تصویب بسته دوم کمک‌های مالی به یونان نیکولا سارکوزی رییس جمهوری فرانسه با فشارهای داخلی زیادی برای کاهش کسری بودجه روبه‌رو شده است. کارشناسان اقتصادی به شدت نگران کاهش رتبه اعتباری فرانسه هستند. دولت فرانسه قول داده است تا کسری بودجه خود را امسال به کمتر از ۷/۵ درصد تولید ناخالص داخلی کاهش دهد.