گروه بین‌الملل- پس از آن که رهبران آمریکا تنها چند روز مانده به ضرب‌الاجل دوم اوت نتوانستند درمورد افزایش سقف بدهی‌ها به توافق برسند، سرمایه‌گذاران بدترین سناریوهایی را که در صورت تعویق بازپرداخت بدهی‌ها رخ خواهد داد بررسی کردند. در نتیجه قیمت نفت کاهش یافت و به کمتر از بشکه‌ای ۹۷ دلار رسید. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه سپتامبر ۶۲ سنت کاهش یافت و به ۸۲/۹۶ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز پنج شنبه قیمت نفت با ۴ سنت افزایش در رقم ۴۴/۹۷ دلار ثابت شد.دیروز در لندن، نفت خام برنت ۱۰ سنت افزایش یافت و ۴۶/۱۱۷ دلار در هر بشکه معامله شد.در آستانه دوم اوت سرمایه‌گذاران به دقت مذاکرات قانونگذاران آمریکایی را دنبال می‌کنند. اگر تا این تاریخ سقف بدهی‌های این کشور افزایش نیابد، دولت برای پرداخت بدهی‌هایش پول کافی در اختیار نخواهد داشت.

بسیاری از تحلیلگران براین باورند که تعویق بازپرداخت بدهی‌های آمریکا بعید به نظر می‌رسد، اما اگر این اتفاق رخ دهد اقتصاد ایالات متحده ویران خواهد شد. روز پنج شنبه مرکز کردیت سوییس اعلام کرد ناتوانی آمریکا در بازپرداخت بدهی‌هایش موجب انقباض ۵ درصدی تولید ناخالص داخلی این کشور خواهد شد. در چند روز گذشته نفت درحدود ۹۷ دلار معامله شده است، زیرا سرمایه‌گذاران در انتظار نتیجه مذاکرات افزایش سقف بدهی‌ها بوده‌اند. برخی از تحلیلگران معتقدند به محض آن که موضوع بدهی آمریکا حل شود، سرمایه‌گذاران بر افزایش تقاضا برای نفت از طرف کشورهای درحال توسعه، بخصوص چین، تمرکز خواهند کرد و در نتیجه تا پایان سال قیمت نفت افزایش می‌یابد.

در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه سپتامبر، بنزین ۰۶/۳ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۲۱/۴ دلار در هر ۱۰۰۰ فوت مکعب رسید.