بزرگ‌ترین حمله حزب‌الله به حیفا

پیش از این رسانه‌های عبری گزارش دادند همزمان با سخنرانی دیروز «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان بیش از ۱۰۰موشک به سمت حیفا و عکا شلیک شد. این رسانه‌ها افزودند حزب‌الله لبنان در عرض نیم ساعت ۱۰۵موشک به این ۲منطقه شلیک کرد. رسانه‌های عبری گزارش دادند ظرف کمتر از نیم ساعت ۲موج موشک به سمت حیفا شلیک شد.

در پی حملات موشکی حزب‌الله، آژیرهای هشدار در الجلیل غربی و حیفا و خلیج حیفا و مناطق وسیعی در شرق آن به صدا درآمد. العربیه نیز گزارش داد یک موشک به کریات بیالک در نزدیکی حیفا اصابت کرد. شهردار حیفا در این‌باره گفت یک ساختمان در منطقه خلیج حیفا هدف حمله موشکی قرار گرفت و ما خواهان تخلیه کارخانه‌های مواد شیمیایی شدیم؛ اما هنوز پاسخی دریافت نکردیم. ما نیاز به تقویت حفاظت از محله‌های مسکونی قدیمی در حیفا داریم. رسانه‌های عبری می‌گویند موج موشک‌هایی که امروز حیفا را هدف قرار داد بزرگ‌ترین حملات علیه این شهر بوده است. در پی شلیک موشک‌های حزب‌الله لبنان به الجلیل علیا و الجلیل مرکزی و حیفا خسارت‌هایی به بار آمد.

حزب‌الله لبنان همچنین از هدف قرار دادن پایگاه «البغدادی» ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد. به گزارش «ایسنا» رسانه جنگ مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ای در این‌باره اعلام کرد: مجاهدان مقاومت اسلامی در حمایت از ملت ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنها و همچنین در دفاع از لبنان و ملت آن و در پاسخ به حملات وحشیانه به شهرها، روستاها و غیرنظامیان توسط دشمن صهیونیستی، ساعت ۹:۳۰ روز سه‌شنبه به محل استقرار نظامیان دشمن در پایگاه البغدادی را هدف قرار دادند. حزب‌الله لبنان بامداد دیروز (سه‌شنبه) ۸عملیات پهپادی و موشکی علیه مواضع رژیم صهیونیستی انجام داد.

همچنین «ایسنا» گزارش داد که رژیم صهیونیستی ظهر دیروز سه‌شنبه در حمله هوایی دیگری برای سومین‌بار ضاحیه جنوبی بیروت را هدف قرار داد. بر همین اساس، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی اطراف محله «حاره حریک» در ضاحیه جنوبی بیروت را هدف قرار دادند. این جنگنده‌ها چند دقیقه بعد به اطراف برج «البراجنه» در ضاحیه جنوبی نیز حمله کردند. به گزارش سایت «النشره»، صبح دیروز نیز رژیم صهیونیستی حمله هوایی به منطقه «تحویطه الغدیر» در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بیروت انجام داد. خبرگزاری رسمی لبنان نیز اعلام کرد که در سومین حمله هوایی که در کمتر از ۲۰دقیقه علیه ضاحیه جنوبی بیروت انجام شد، پارکینگ خودروها در حدفاصل پل فرودگاه و شهرداری الغبیری هدف قرار گرفت.

آغاز دومین سال نبرد در غزه

تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه دیروز وارد دومین سال خود شد و این در حالی است که جنایات دشمن علیه غیرنظامیان در این باریکه همچنان ادامه دارد و منازل آنها هدف قرار گرفته می‌شود. به گزارش «ایسنا» خبرنگار شبکه الجزیره تصریح کرد درنتیجه تداوم حملات رژیم اشغالگر به نوار غزه صبح دیروز سه‌شنبه ۱۴تن شهید شدند. این در حالی است که منابع پزشکی اعلام کردند که از صبح روز دوشنبه تاکنون درپی تجاوزات مکرر اشغالگران علیه نوار غزه ۶۳فلسطینی شهید و ده‌ها تن زخمی شدند. براساس گزارش شبکه خبری المیادین، یک منبع پزشکی اعلام کرد که درجریان حملات پهپادی رژیم صهیونیستی در اطراف مسجد الفرقان در اردوگاه «البریج» واقع در مرکز نوار غزه سه فلسطینی شهید و چندین تن دیگر زخمی شدند. درجریان هدف قرار دادن منزلی در اردوگاه البریج نیز ۲فلسطینی شهید و ۱۲تن دیگر زخمی شدند. منابع خبری اعلام کردند که حملات توپخانه‌ای گسترده به اردوگاه البریج چندین شهید و زخمی برجای گذاشته و حالتی از ترس و نگرانی در میان ساکنان این اردوگاه و آوارگان به وجود آمده است.

خبرنگار الجزیره تصریح کرد اشغالگران صهیونیست به بمباران اردوگاه «البریج» و تیراندازی در خیابان‌های این اردوگاه در مرکز غزه ادامه می‌دهند. این در حالی است که یک منبع پزشکی اعلام کرد درپی بمباران شهرک «عبسان» واقع در شهر خان‌یونس در جنوب غزه یک کودک فلسطینی شهید و یک زن زخمی شدند. یک منبع پزشکی در بیمارستان اروپایی غزه در شرق خان‌یونس تاکید کرد در نتیجه هدف قرار دادن منزل متعلق به خانواده «ابو ماشی» در منطقه «میراج» در شهر رفح ۸تن شهید شدند که درمیان آنها زنان و کودکان نیز وجود دارند. شاهدان عینی نیز تصریح کردند که اشغالگران محل تجمع شهروندان فلسطینی در محله «الشیخ رضوان» و منزلی در منطقه «الصفطاوی» در شمال شهر غزه را هدف قرار دادند.

یک منبع پزشکی نیز اعلام کرد در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی در میدان «ابوشرخ» در جبالیا یک زن شهید شد و در نتیجه هدف قرار دادن مدرسه «ابو عبیده» در منطقه «بئر النعجه» در غرب اردوگاه جبالیا پنج تن شهید شد. یک منبع پزشکی دیگر نیز از شهادت ۱۳فلسطینی و زخمی شدن چندین تن دیگر در حمله رژیم صهیونیستی به منطقه «ابو قمر» در اردوگاه جبالیا خبر داد. محمود بصل، سخنگوی نهاد دفاع شهری فلسطین در غزه نیز از بیرون کشیدن ۱۸شهید و زخمی در نتیجه هدف قرار دادن شهروندان فلسطینی در مقابل سوپرمارکت ابوقمر در اردوگاه جبالیا خبر داد. خبرنگار الجزیره نیز گفت: اجساد ده‌ها شهید در خیابان‌های اردوگاه جبالیا پراکنده است و دفاع شهری قادر به بیرون کشیدن آنها نیست.