او که قصد دارد امسال به نماینده حزب سوم رای دهد، افزود: «ترجیح می‌دهم که ما به هیچ وجه درگیر اسرائیل نباشیم. اما من معتقدم که ترامپ در خارج از کشور آسیب کمتری برای کشور خواهد داشت.» سرین حجازی، ۲۸ساله، مانند خانم کلایت، بخشی از جمعیت قابل توجه لبنانی-آمریکایی میشیگان است. خانم حجازی که مدت‌ها خود را دموکرات می‌دانست، گفت که هیچ علاقه‌ای به ترامپ ندارد. او گفت: اما او از هریس نیز حمایت نخواهد کرد و توضیح داد که از این ایده که سلاح‌های آمریکایی که جان اعضای حانواده‌اش را به خطر می‌اندازد اکنون از طریق دولت بایدن به دست اسرائیلی‌ها می‌رسد. حجازی که گفت به سمت جیل استین، نامزد حزب سبز که روز یکشنبه در دیربورن کارزار انتخاباتی برگزار کرد، متمایل شده است، او گفت: «من بسیار احساس گناه می‌کنم. بسیاری از آمریکایی‌های عرب احساس گناه می‌کنند، چرا که ما اینجا در امان هستیم، اما این دلارهای مالیاتی ما هستند که به شکل سلاح سر از اسرائیل درمی‌آورند.»

خانواده وی گفتند که کامل احمد جواد، ساکن دیربورن، در جریان حمله هوایی اسرائیل در لبنان در هفته گذشته جان باخت که خشم جامعه را بیشتر برانگیخت. برای همسر خانم حجازی، یعنی حسین بیدون، ۲۷ساله، پیام ترامپ درباره مداخله نکردن در امور خارجی جذاب بوده است. بیدون که گفت در سال۲۰۲۰ از بایدن حمایت کرد؛ اما اکنون از ترامپ حمایت می‌کند. او افزود: «او بیشتر به آنچه در آمریکا می‌گذرد، اهمیت می‌دهد. به نظر می‌رسد که حزب دموکرات بیشتر به آنچه در کشورهای دیگر می‌گذرد، اهمیت می‌دهد و توجه کمتری به مردم خود دارد.» برای برخی از حامیان هریس، این ایده که رای‌دهندگان مسلمان یا عرب گزینه ترامپ را در نظر بگیرند، غیرقابل درک است.

آنها خاطرنشان می‌کنند که این ترامپ بود که مانع از ورود شهروندان کشورهای عمدتا مسلمان به ایالات متحده شد. به اعتقاد آنها ترامپ سابقه طولانی در اظهارنظرهای نژادپرستانه و تحریک‌آمیز دارد. اخیرا اسرائیل را برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران تشویق کرده است. طرفداران جناح راست در اسرائیل اغلب او را متحد خود می‌دانند. هریس و کمپین او با رای‌دهندگان عرب آمریکایی و مسلمان در میشیگان و فراتر از آن ارتباط برقرار کرده‌اند.

او روز جمعه درحالی‌که در ایالت بود با رهبران جامعه مسلمانان دیدار کرد. او همچنین از مقامات و رهبران منتخب کنونی و سابق عرب و مسلمان و از گروهی به نام «Emgage Action» که بر ایجاد قدرت سیاسی مسلمان آمریکایی متمرکز است، تاییداتی دریافت کرده است. دکتر الطافت حمزوی، رئیس هیات‌مدیره بنیاد «Emgage Action» -بازوی مشارکت غیرحزبی رای‌دهندگان- گفت که دیدگاه‌های مختلف درباره انتخابات منعکس‌کننده تنوع مسلمانان آمریکایی است، گروهی که شامل آمریکایی‌های عرب‌تبار، سیاه‌پوستان و آمریکایی‌های آسیای جنوبی است. به گفته حمزوی گروه بزرگ‌تری وجود دارند که می‌گویند: «من دیگر به این سیستم اعتقادی ندارم.» در بیانیه‌ای، نسرینه برگزی، مدیر تبلیغات مسلمانان و عرب آمریکایی برای کمپین هریس گفت که کامالا هریس برای به‌دست آوردن هر رای، متحد کردن کشورمان و رئیس‌جمهور شدن همه آمریکایی‌ها تلاش می‌کند.»

برگزی گفت: «معاون رئیس‌جمهور هریس در حمایت خود از جامعه متنوع مسلمان کشورمان ثابت‌قدم بوده است.» «جنبش ملی غیر متعهد» که تلاش‌های اعتراضی علیه بایدن را در جریان رقابت‌های مقدماتی امسال سازمان‌دهی کرد، گفته است که از کامالا هریس حمایت نخواهد کرد. اما به حامیانش نیز هشدار داده است که از ترامپ یا نامزدهای حزب ثالث حمایت نکنند. این جنبش شک دارد که مسلمانان از ترامپ حمایت کنند و تعداد انگشت‌شماری از او حمایت می‌کنند از جمله شهردار همترامک در میشیگان. او گفت: «به‌عنوان یک جامعه، ما نادان نیستیم.» اگر درد رای‌دهندگان مسلمان و عرب آمریکایی در دیربورن ملموس بود، اضطراب و ناراحتی رای‌دهندگان یهودی در برخی از حومه‌های دیترویت نیز مشهود بود. بیرون از معبد «شیر شالوم» در شهرک بلومفیلد غربی، نمایشگاهی از صندلی‌های خالی برپا شده بود که اشاره‌ای به ۲۵۰تنی دارد که از سرزمین‌های اشغالی به غزه به‌عنوان اسیر برده شدند.

نوح آربیت، نماینده ایالتی، یک دموکرات که نماینده منطقه است، پیش از نمایش قدم می‌زد، درباره پیامدهایی که ۷اکتبر روی حزب دموکرات گذشته بود، فکر می‌کرد. او گفت: «این ائتلاف بایدن که در سال۲۰۲۰ شکل گرفت، از هم پاشید. او در مصاحبه‌ای بر تفاوت‌های میان حزب دموکرات و چپ فعال آن تاکید کرد و گفت که برخی از مترقی‌ها، به‌ویژه در دانشگاه‌ها، مخالفت خود را با اسرائیل به‌گونه‌ای ابراز کردند که به یهودستیزی و انحراف تعبیر شد. او گفت که خطر این است که برخی از رای‌دهندگان امسال ممکن است این دو را با هم ترکیب کنند. او گفت: «کامالا هریس به عکس گفته‌های این معترضان کالج عمل کرده است، اما افراد زیادی هستند که می‌گویند، به آنچه در محوطه دانشگاه می‌گذرد نگاه کنید، این چیزی است که کامالا می‌خواهد بیاورد. این دروغ است. اما آنها این‌گونه رای خود را می‌دهند.»