گروه بین‌الملل- آنکتاد پیش‌بینی کرد میزان سرمایه‌گذاری خارجی در اقتصاد جهان در سال ۲۰۱۱ به سطح پیش از آغاز بحران مالی و اقتصادی خواهد رسید.

به گزارش فارس به نقل از آسوشیتدپرس، آنکتاد در ادامه این گزارش افزود: میزان سرمایه‌گذاری خارجی در اقتصاد جهان امسال بین ۴/۱ تا ۶/۱ تریلیون دلار خواهد بود که این رقم معادل سرمایه گذاری مستقیم خارجی انجام شده در اقتصاد جهانی پیش از آغاز بحران مالی و اقتصادی خواهد بود. بر اساس این گزارش میزان سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در اقتصاد جهان سال ۲۰۱۲ به بیش از ۷/۱ تریلیون دلار و در سال ۲۰۱۳ به بیش از ۹/۱ تریلیون دلار خواهد رسید.

بر این اساس مهم‌ترین چالش‌های فراروی رشد سرمایه‌گذاری در اقتصاد جهانی بحران بدهی در کشورهای صنعتی و توسعه یافته و افزایش نرخ تورم در کشورهای در حال توسعه و نوظهور خواهد بود.

جیمز ژانگ، رییس بخش سرمایه‌گذاری آنکتاد تاکید کرد: وقوع موج دوم بحران اقتصادی و مالی تاثیر منفی شدیدی بر اقتصاد جهانی و سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی خواهد داشت.

وی افزود: آمریکا در سال ۲۰۱۰ بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار مستقیم خارجی در جهان بوده و این کشور در این مدت بیشترین میزان سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی را جذب کرده است. چین و هنگ‌کنگ نیز به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم از لحاظ جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی قرار دارند. آلمان و فرانسه نیز پس از آمریکا بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران مستقیم خارجی در جهان به شمار می‌روند.