اولین نطق شیخ مقاومت پس از شهادت نصرالله

شیخ نعیم قاسم در ابتدای سخنرانی خود گفت: «ما یک برادر، یک عاشق، یک پدر و یک رهبر، جناب دبیرکل، سیدحسن نصرالله را از دست دادیم که تا لحظه شهادت در میدان باقی ماند.» وی افزود: اولویت شهید سیدحسن نصرالله، قدس شریف در چارچوب وحدت عربی و اسلامی بود. سید نصرالله عاشق مجاهدانی بود که هر چه دارند در راه خدا می‌بخشند. شیخ قاسم گفت: فقدان عزیز از دست رفته، سیدحسن نصرالله را به صاحب عصر و زمان (عج) تسلیت می‌گوییم. سید نصرالله محبوب توده‌ها، آزادی‌خواهان و فلسطین و همه کسانی است که امید دارند آنها را از شر صهیونیست‌ها رهایی بخشند و قدرت استکبار آمریکایی- صهیونیستی را در هم بشکنند.معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه شهادت «علی کرکی» فرمانده جهادی حزب‌الله و شیخ «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی این جنبش را تسلیت گفت.شیخ نعیم قاسم ادامه داد: به او و برادرانش که با او به شهادت رسیدند، تبریک می‌گوییم.

ای مجاهدان، شما مصداق بارز آیه «منهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلاً» هستید.وی در ادامه اضافه کرد: «دشمن اسرائیلی به تمام مناطق و روستاهای لبنان حمله می‌کند تا جایی که هیچ خانه‌ای بدون تاثیر تجاوز بر آن باقی نماند.آمریکا با اسرائیل در همه کشتارهایش مشارکت دارد و با همه معیارها از آن حمایت رسانه‌ای و سیاسی می‌کند.اگر اسرائیل معتقد است که با تجاوز به اهداف خود می‌رسد، دچار توهم شده است.» وی خاطرنشان کرد: «جنایت پیجرها و جنایات دیگر به دنبال متزلزل کردن ما بود اما به دشمن می‌گوییم که ما ثابت قدم بوده و مسیرمان را ادامه خواهیم داد.مسیر مقاومت ادامه دارد و حزب‌الله به اهداف و جهاد خود ادامه می‌دهد.» نعیم قاسم خاطرنشان کرد: «نظام رهبری با دقتی که سید حسن نصرالله ایجاد کرده است، ادامه دارد.»

وی در ادامه با اشاره به جنایات اسرائیل در غزه تاکید کرد: «مقاومت به حمایت از غزه در دفاع از فلسطین با همان سرعت ادامه خواهد داد. کاری که ما انجام می‌دهیم حداقل به‌عنوان بخشی از طرح پیگیری نبرد و آن چیزی است که میدان به آن نیاز دارد.» شیخ قاسم افزود: «می‌دانیم که نبرد طولانی خواهد بود و برای رویارویی با هر احتمالی آماده‌ایم و از این نبرد پیروز بیرون می‌آییم. تلفات جانی بسیار است؛ اما مطمئن هستیم که دشمن به هدف خود نخواهد رسید و از این نبرد پیروز بیرون خواهیم آمد.»

وی ادامه داد: «اسرائیل نمی‌تواند به قدرت نظامی ما آسیب برساند و اگر اسرائیلی‌ها تصمیم به ورود زمینی بگیرند، با هر احتمالی مواجه خواهیم شد و نیروهای مقاومت آماده درگیری زمینی هستند.»

شیخ قاسم تصریح کرد: «توانایی ما قوی و بزرگ است و دشمن به‌دلیل ناتوانی در رسیدن به توانایی‌های ما دیوانه می‌شود. ای مردم فداکار ما به شما اطمینان داریم و همان‌طور که در سال۲۰۰۶ پیروز شدیم، امروز نیز پیروز خواهیم شد.» معاون دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: «در ساختار حزب‌الله، معاونان فرماندهان و جایگزین‌های ذخیره وجود دارد و آنها آماده جایگزین شدن در هر موقعیتی هستند. در اسرع وقت و بر اساس سازوکار مصوب برای انتخاب در جنبش، دبیرکل حزب‌الله را انتخاب خواهیم کرد. انتخاب‌ها در حزب‌الله آسان خواهد بود و همه چیز روشن است.»

وی در پایان تاکید کرد: «ما در یک کشتی هستیم و پیروزی از آن ماست، ما به کمی صبر نیاز داریم و قدرت و آمادگی خود را برای هر احتمالی مهیا کرده‌ایم.»