گروه بین‌الملل- دیروز،سه‌شنبه، قیمت نفت به بشکه‌ای ۱۰۰ دلار نزدیک شد، زیرا پیشرفت اندک در مذاکرات رهبران آمریکا درمورد افزایش سقف بدهی‌های این کشور موجب کاهش ارزش دلار شد.

در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه سپتامبر ۴۲ سنت افزایش یافت و به ۶۲/۹۹ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز دوشنبه قیمت نفت با ۶۷ سنت کاهش در رقم ۲۰/۹۹ دلار ثابت شد. دیروز در لندن، نفت خام برنت ۰۸/۱۱۸ دلار در هر بشکه معامله شد. روز دوشنبه در آستانه آخرین مهلت دوم اوت برای افزایش سقف بدهی‌ها، رهبران جمهوری‌خواه و دموکرات طرح‌های پیشنهادی یکدیگر را درمورد هزینه‌ها و بدهی‌های دولت رد کردند.

اگر تا این تاریخ اقدامی برای افزایش سقف بدهی‌ها صورت نگیرد، وزارت خزانه‌داری نمی‌تواند صورت‌حساب‌های خود را بپردازد و این مساله منجر به تعویق بازپرداخت بدهی‌ها می‌شود و رشد اقتصادی جهان را تضعیف می‌کند.

این هفته نگرانی سرمایه‌گذاران درباره آسیب‌های اقتصادی که عدم افزایش سقف بدهی‌ها به وجود می‌آورد، بیشتر شد. اما سرمایه‌گذاران همچنان روی این پیش‌بینی که در آخرین ساعات پیش از به پایان رسیدن ضرب‌الاجل توافق حاصل خواهد شد، حساب می‌کنند.

این درحالی است که کاهش ارزش دلار موجب می‌شود قیمت کالاها برای سرمایه‌گذارانی که از دیگر ارزها استفاده می‌کنند ارزان‌تر شود و این مساله به رشد قیمت نفت کمک می‌کند.

در دیگر معاملات بورس نیویورک قیمت بنزین برای تحویل در ماه سپتامبر به ۱۰/۳ دلار در هر گالن رسید و گاز طبیعی برای تحویل در ماه اوت ۳۶/۴ دلار در هر ۱۰۰۰ فوت مکعب معامله شد.