گروه بین‌الملل- پیمان ناتو در افغانستان تایید کرده است که پنج کودک در منطقه «نهر سراج» ولایت هلمند، در جنوب این کشور در تیراندازی نیروهای ناتو زخمی شده‌اند. روز دوشنبه، ۳ مرداد (۲۵ ژوئیه)، مرکز اطلاع ر‌سانی نیروهای ناتو در افغانستان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این کودکان روز اول مرداد در محلی که یک شورشی هدف تیراندازی یک هلیکوپتر ناتو قرار گرفت، زخمی شدند.

به گزارش بی‌بی‌سی، در این اطلاعیه آمده است: «ما از حادثه نهر سراج ـ جایی که یک شورشی شناخته شده هدف یک هلیکوپتر نیروهای ائتلاف قرار گرفت- آگاه هستیم. در نتیجه این اقدام، متاسفانه، پنج کودک محلی زخمی شدند.»

ناتو گفته است که این کودکان از محل حادثه به یک درمانگاه نیروهای بین‌المللی منتقل و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

در اطلاعیه ناتو همچنین آمده که این حادثه در دست بررسی است. از سوی دیگر نیروهای تحت فرمان ناتو در افغانستان از سقوط یک هلیکوپتر خود در شرق این کشور خبر داده‌اند.

این نیروها روز دوشنبه، ۳ مرداد در اطلاعیه‌ای گفتند که این هلیکوپتر در منطقه‌ای در شرق افغانستان سقوط کرده است اما محل دقیق این حادثه را مشخص نکرده‌اند. ناتو همچنین در اطلاعیه خود نوشته است که اعضای گروه نجات نیروهای ناتو هنگام نجات سرنشینان این هلیکوپتر در محل سقوط آن، هدف تیراندازی شورشیان قرار گرفتند.

بر اساس این اطلاعیه، سربازان بین‌المللی هم در مقابل به سوی شورشیان آتش گشودند و موفق به نجات سرنشینان هلیکوپتر شدند. نیروهای ناتو گفته‌اند که در این حادثه به سرنشینان هلیکوپتر ساقط شده و نیروهای نجات آسیبی نرسیده است.