همین رگبار گلوله‌ها موجب شد که یکی از آنها به دستش اصابت کند و استخوان دستش بشکند. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، سه نفر از اعضای تیم حمله مجروح شدند و به عقب کشیده شدند؛ درحالی‌که سه نفر دیگر منتظر نیروهای کمکی برای از سرگیری حمله در منطقه کورسک روسیه بودند. آفونیا در مصاحبه‌ای در بیمارستانی در شرق اوکراین، جایی که پس از بازگشت به وطن در حال بهبودی بود، گفت: «تعداد آنها خیلی زیاد بود.» بیش از یک ماه پس از آغاز تهاجم کی‌یف به کورسک - که تقریبا ۵۰۰مایل مربع را فراگرفت و حدود ۱۰۰شهر و روستای روسیه را در چند هفته کوتاه تصرف کرد - مقاومت روسیه در حال تشدید است. سربازان اوکراینی مصاحبه‌شده در نزدیکی مرز با روسیه گفتند که در حال حرکت به سمت روسیه و تثبیت استقرار نیروهای اوکراینی هستند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین روز پنج‌شنبه به خبرنگاران گفت که نیروهای روسیه یک ضدحمله هماهنگ را در کورسک آغاز کرده‌اند. به گفته سربازان و فیلم‌های جنگی که توسط تحلیلگران نظامی به‌دست آمده است، برخی از سنگین‌ترین نبردها در لبه غربی جبهه جدید در حال وقوع است. اما خطوط نبرد سیال باقی مانده‌اند و اطلاعات قابل اعتماد کمی درباره مقیاس عملیات روسیه یا میزان موفقیت روسیه در بازپس‌گیری قلمرو وجود دارد. سربازان اوکراینی گفتند که حتی با وجود ضدحمله روسیه در برخی نقاط، آنها همچنان در امتداد سایر بخش‌های جبهه کورسک در حالت تهاجمی هستند.

با این حال پیشرفت آنها کُند شده و درگیری‌ها مرگبارتر شده است؛ زیرا مسکو نیروهای کمکی را مستقر کرده و بمباران‌های هوایی خود را افزایش داده است. یوری، ۲۱ساله که همراه با یکی از اولین واحدهای اوکراینی بود که هنگام تهاجم در ۶اوت از مرز عبور کردند، گفت: «مقاومت بیشتری وجود دارد. موشک‌ها بیشتر شده است و آنها هوشیارتر شده‌اند. به محض خروج یک وسیله نقلیه، توپخانه آنها بلافاصله شروع به شلیک می‌کند.» سربازان اوکراینی با این شرط صحبت کردند که فقط از نام کوچک آنها مطابق با پروتکل نظامی استفاده شود. آنها همچنین درخواست کردند که نام تیپ‌هایشان به‌دلیل نگرانی از اینکه می‌تواند به روس‌ها بینشی درباره مکان نیروهای آنها بدهد، فاش نشود.

هنگامی که بمب‌های هدایت‌شونده قدرتمند روسیه در یک روز در دوردست رعد و برق می‌زدند و بعد از آن دود از آن نقاط بلند می‌شد، گروهی از سربازان اوکراینی در کنار جاده درباره وضعیت جنگی در کورسک صحبت می‌کردند. آنها گفتند که هر روز تعداد بیشتری نیرهای روسی به این منطقه می‌پیوندند تا این منطقه را از دست اوکراین خارج کنند. دیمیترو، یکی از اعضای ۴۰ساله یک واحد هواپیماهای بدون سرنشین گفت که نبرد در کورسک هنوز نسبت به نبردهای دیگری که او در طول جنگ در آن شرکت کرده، شدت کمتری داشته است؛ اما این وضعیت در حال تغییر است. او گفت: «آنها تلاش می‌کنند، اما تاکنون، هیچ چیز برایشان کارساز نبوده است. ما همچنان در حال حمله هستیم.»