خبرگزاری فارس- منابع خبری اعلام کردند که بشار اسد به‌زودی در اقدامی به دور از انتظارها، با اعلام لغو فوری قانون حاکمیت حزب بعث، برای انتخابات ریاست جمهوری فراخوان می‌دهد و موعد تعیین می‌کند.

به گزارش فارس، روزنامه الدیار لبنان گزارش کرد که بشار اسد رییس‌جمهوری سوریه به‌زودی از تلویزیون سوریه، برای مردم کشورش سخنرانی می‌کند. الدیار با بیان اینکه این سخنرانی تا ۱۰ روز آینده و تا قبل از پایان ماه جاری (میلادی) صورت خواهد گرفت، نوشت که اسد اخباری مهم برای مردم دارد که به تصور بسیاری‌ها هم نمی‌رسد که نظام سوریه به آن اقدام کند که شامل موارد ذیل است:

۱- لغو فوری ماده ۸ قانون اساسی که این ماده حاکمیت و قدرت در سوریه را انحصارا در اختیار حزب بعث (حزب حاکم) قرار می‌دهد که بر اساس آن حزب بعث ۴۲ سال است که حاکمیت در سوریه را در دست خود گرفته است و شاید این امر، یکی از عوامل اصلی شعله‌ور شدن اتفاقات در سوریه باشد.

۲- دعوت بشار اسد به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و تعیین موعد برگزاری آن. این در حالی است که بشار اسد در شهرهای بزرگ سوریه از جمله دمشق و حلب محبوبیت بالایی دارد تا جایی که تظاهراتی در این دو شهر علیه اسد برگزار نشد و برخی مخالفان دولت مردم این شهر را سرزنش می‌کنند. این محبوبیت سبب می‌شود که مردم سوریه با اکثریت آرا بشار اسد را رییس‌جمهور خود

انتخاب کنند.

الدیار افزود: ناظران سیاسی اعلام کردند که بشار اسد جزئیات مسائل جاری و چگونگی پرداختن به مسائل قدرت را با صراحت در سخنان خود که تا قبل از پایان ماه جاری [میلادی] ایراد خواهد شد، بیان می‌کند.