گروه بین‌الملل- پس از آن که گزارشی نشان داد میزان ذخایر نفت آمریکا بیش از حد انتظار کاهش یافته است، دیروز، چهارشنبه، قیمت نفت به بیش از بشکه‌ای ۹۸ دلار افزایش یافت. کاهش میزان ذخایر نشان‌دهنده رشد تقاضا برای نفت است.

در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه اوت به ۴۹/۹۸ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز سه‌شنبه قیمت نفت با ۵۷/۱ دلار افزایش در رقم ۵۰/۹۷ دلار ثابت شد. دیروز در لندن، نفت خام برنت برای تحویل در ماه سپتامبر ۱۴/۱۱۸ دلار در هر بشکه معامله شد.

اواخر روز سه‌شنبه موسسه نفت آمریکا اعلام کرد طی هفته گذشته میزان ذخایر نفت این کشور ۲/۵ میلیون بشکه کاهش یافته است. این درحالی است که تحلیل‌گرانی که در نظرسنجی پلاتس،شاخه اطلاعات انرژی مرکز مک‌گرو-هیل، شرکت کرده‌ بودند کاهش ۳/۱ میلیون بشکه‌ای میزان ذخایر را انتظار داشتند.

براساس این گزارش طی هفته گذشته میزان ذخایر بنزین ۰/۲ میلیون بشکه و میزان ذخایر فرآورده‌های نفتی ۱/۱ میلیون بشکه افزایش یافته است. شواهدی مبنی بر این که بازار مسکن آمریکا درحال بهبود است نیز به افزایش خوش‌بینی سرمایه‌گذاران و قیمت نفت کمک کرد. وزارت بازرگانی آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد ساخت و ساز مسکن جدید در ماه جولای تا ۶/۱۴ درصد رشد کرده است.

در دیگر معاملات بورس نیویورک، قیمت بنزین برای تحویل در ماه سپتامبر به ۰۹/۳ دلار در هر گالن رسید و گاز طبیعی برای تحویل در ماه اوت ۵۶/۴ دلار در هر ۱۰۰۰ فوت مکعب معامله شد.