گروه بین‌الملل- دیروز، سه‌شنبه، قیمت نفت به بیش از بشکه‌ای ۹۶ دلار رسید، زیرا پیش‌بینی‌ها از کاهش میزان ذخایر آمریکا طی هفته گذشته حکایت داشت. کاهش میزان ذخایر نشانه‌ای از بهبود تقاضا برای نفت است.

در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه اوت به ۵۹/۹۶ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز دوشنبه قیمت نفت با ۳۱/۱ دلار کاهش در رقم ۹۳/۹۵ دلار ثابت شد. دیروز در لندن، نفت خام برنت برای تحویل در ماه سپتامبر ۲۲/۱۱۶ دلار در هر بشکه معامله شد.

براساس یک نظرسنجی که توسط پلاتس،شاخه اطلاعات انرژی مرکز مک‌گرو-هیل، انجام شد برآورد می‌شود طی هفته گذشته میزان ذخایر نفت خام آمریکا ۳/۱ میلیون بشکه و میزان ذخایر بنزین ۴۵۰ هزار بشکه کاهش یافته است.

این درحالی است که برخی از تحلیل‌گران نگران هستند که بحران بدهی اروپا و عدم توافق قانونگذاران آمریکایی برای افزایش سقف بدهی‌ها ممکن است ثبات مالی و رشد اقتصادی جهان را تضعیف کند.

ریچارد سلطانیان تحلیل‌گر انرژی از مرکز مشاوره ان‌یو‌اس در این باره می‌گوید:«اقتصاد جهانی با چنان مشکلات جدی روبه‌رو است که نمی‌توانیم باور داشته باشیم نرخ رشد اقتصادی در نیمه دوم سال ۲۰۱۱ و آغاز سال ۲۰۱۲ افزایش خواهد یافت. در بهترین حالت رشد اقتصادی متزلزل خواهد شد و در بدترین حالت شاهد آغاز رکودی بسیار عمیق خواهیم بود.»

در دیگر معاملات بورس نیویورک قیمت بنزین به ۰۷/۳ دلار در هر گالن رسید و گاز طبیعی ۵۶/۴ دلار در هر ۱۰۰۰ فوت مکعب معامله شد.