گروه بین‌الملل- دیروز، دوشنبه، قیمت نفت به کمتر از بشکه‌ای ۹۷ دلار کاهش یافت. زیرا کاهش اعتماد مصرف‌کننده در آمریکا و نشانه‌های بیشتر از مشکلات مالی اروپا موجب شد معامله‌گران تمایلی به خرید نفت نداشته باشند.

در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه اوت ۳۵ سنت کاهش یافت و به ۸۹/۹۶ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز جمعه ارزش قراردادها با ۵۵/۱ دلار افزایش در رقم ۲۴/۹۷ دلار ثابت شد. دیروز در لندن، نفت خام برنت با ۹۱ سنت کاهش ۳۵/۱۱۶ دلار در هر بشکه معامله شد. روز جمعه از میان ۹۰ بانک اروپایی ۸ بانک در آزمون مقاومت‌سنجی مردود شدند و ۱۶ بانک دیگر نیز به سختی توانستند در این آزمون موفق شوند. این آزمون برای سنجش عملکرد بانک‌ها در زمان رکود طراحی شده است.

این درحالی است که سرمایه‌گذاران همچنان نگران هستند که بحران بدهی یونان به دیگر کشورهای اروپایی سرایت و رشد اقتصادی را بیش از پیش تضعیف کند. سرمایه‌گذاران همچنین اخبار اقتصادی آمریکا را به دقت دنبال می‌کنند. زیرا قانونگذاران این کشور در شرایطی که تنها دو هفته به پایان مهلت افزایش سقف بدهی‌ها مانده است، در مورد هزینه‌های دولت به توافق نرسیده‌اند. درنتیجه آژانس‌های رتبه‌بندی درحال بررسی کاهش رتبه اعتبارات آمریکا هستند. شاخص اعتماد مصرف‌کننده دانشگاه میشیگان که روز جمعه منتشر شد نیز نشان داد اعتماد مصرف‌کننده در ماه جولای به کمترین سطح طی بیش از دو سال گذشته کاهش یافته است. در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه اوت، قیمت بنزین به ۰۶/۳ دلار در هر گالن رسید و گاز طبیعی ۵۵/۴ دلار در هر ۱۰۰۰ فوت مکعب معامله شد.