«آناتولی» در گزارش ۱۶اوت در همین رابطه نوشت، با گسترش آتش، دستور تخلیه چندین محله صادر شد و پناهگاه حیوانات در منطقه نیز پاک‌سازی شد. راه‌های منتهی به مناطق آسیب‌دیده بسته و ژاندارمری و پلیس تدابیر شدید امنیتی را برای تضمین امنیت عمومی اعمال کردند. بر اساس گزارش آناتولی، ۸۷خانه و ۴۵محل کار تخلیه شدند، ۱۶خانه در آتش سوختند و به جز دودگرفتگان در منطقه یامانلار هیچ آسیب جدی یا تلفات جانی نداشتند. با این حال، آتش تهدیدی برای زندگی ۴۰۰هزار نفر از ساکنان سومین شهر بزرگ ترکیه (ازمیر) است. تا روز جمعه ماشین‌آلات ساختمانی برای کمک فراخوانده شدند. همچنین آناتولی گزارش داد که انرژی آتش کاهش یافته اما با تاثیر باد همچنان ادامه دارد. شهرداری کارسیکایای ازمیر از همه تجهیزات ساختمانی در این شهر درخواست کرده تا برای اطفای حریق بسیج شوند. «ابراهیم یوماکلی» وزیر کشاورزی و جنگلداری روز جمعه برای بازدید از منطقه آتش گرفته در ازمیر از آنکارا عازم این شهر شد. پیش از این، یوماکلی برای رسیدگی به آتش‌سوزی در «چاناک کاله» بود و بعدا به منطقه «گوینوک» در بولو سفر کرد.

«مصطفی گونگور» و «فردی اوزون» هم در گزارش دیگری در ۱۷اوت در آناتولی نوشتند، آتش‌نشانان در منطقه کارسیکایای ازمیر تحرکات هوایی را از سر گرفتند؛ زیرا بادهای شدید آتش‌سوزی جنگل را تشدید کرده و این امر منجر به تخلیه و تخریب گسترده در غرب ترکیه در دو روز گذشته شده است. به نوشته این گزارشگران، آتش‌سوزی که در منطقه یامانلار قاراتپه در منطقه کارسیکایا آغاز شده است، شدت گرفته و باعث تخلیه سه محله شده و تهدیدی بر مناطق مسکونی و صنعتی بوده است.

با آشکار شدن نور صبح شنبه، تلاش‌های اطفای حریق هوایی از سر گرفته شد و تیم‌های حاضر در زمین با وجود شرایط چالش‌برانگیز به مهار آتش ادامه دادند. دود ناشی از جنگل‌های در حال سوختن بخش‌های مختلفی از شهر از جمله مناطق بایراکلی و چیگلی را تحت تاثیر قرار داده است. در همین حال، آتش‌سوزی جنگلی در استان اژه در منطقه بوزدوغان آیدین همچنان ادامه دارد. آتش‌سوزی محله الحیصار در طول شب با اقدامات هوایی و زمینی مهار شده است. به نوشته «گونگور- اوزون»، بامداد شنبه تعداد هواپیماهای فعال در این عملیات به هشت فروند بالگرد و هفت فروند هواپیما افزایش یافت. بیش از ۳۰۰نفر با استفاده از ۳۲خودروی آتش‌نشانی، ۱۱تانکر آب و پنج بولدوزر به‌طور فعال در تلاش‌های اطفای حریق بوزدوغان شرکت دارند.

 با وجود زمین سخت و وزش باد شدید، تیم‌ها همچنان مصمم به مهار آتش هستند. همچنین تلاش اطفای حریق برای اطفای حریق جنگلی در شمال غرب استان بولو به مدت ۴۵ساعت ادامه دارد. «یوسف سویکان بال» هم در گزارش ۱۷اوت خود در همین رابطه در آناتولی نوشت، «فخرالدین آلتون»، مدیر ارتباطات ترکیه روز شنبه اعلام کرد که تلاش‌ها برای مهار آتش‌سوزی جنگل‌ها در استان ازمیر با نیرویی متشکل از ۵۹۶خودرو و ۲۹۶۵نفر ادامه دارد. آلتون در بیانیه‌ای گفت: «۷۲آتش‌سوزی در سراسر کشور رخ داده است. از این تعداد، ۴۵مورد تحت کنترل قرار گرفته و تلاش برای اطفای حریق برای ۲۷مورد باقی‌مانده ادامه دارد.»

آتش‌سوزی جنگلی که اواخر روز پنج‌شنبه در منطقه ازمیر آغاز شد، به‌دلیل وزش باد شدید به سرعت گسترش یافت و باعث تخلیه و تلاش‌های گسترده آتش‌نشانی در چندین منطقه این استان شد. به نوشته بال، به‌دلیل بادهای شدید با سرعت تقریبی ۸۰کیلومتر در ساعت (۴۹.۹ مایل)، هواپیماها برای مدتی نتوانستند در منطقه یامانلار قاراتپه در منطقه کارسیکایا فعالیت کنند. آتش‌سوزی در مناطق جنگلی در محدوده مناطق کارسیکایا، بایراکلی و کیگلی ادامه دارد و مناطق مسکونی و سایت‌های صنعتی را تحت تاثیر قرار داده است. دود غلیظی از نقاط مختلف استان مشهود است.