گروه بین‌الملل- صدر‌اعظم آلمان ضمن انتقاد شدید از گزارش‌های مایوس‌کننده موسسات رتبه‌بندی بین‌المللی در خصوص وضعیت اقتصادی یونان گفت این گزارش‌ها اعتبار چندانی ندارد. به گزارش فارس به نقل از آسوشیتد پرس، آنگلا مرکل تاکید کرد اگر بیش از حد به این گزارش‌ها توجه شود و اعتبار زیادی برای این گزارش‌ها قائل شویم اعتماد بخش خصوصی اروپا برای مشارکت در طرح کمک مالی به یونان به خطر خواهد افتاد.

وی افزود: «صندوق بین‌المللی پول، اتحادیه اروپا و کمیسیون اروپا که وام‌دهندگان اصلی به یونان هستند باید بدون توجه به گزارش‌های منتشر شده از سوی موسسات رتبه‌بندی، ارزیابی‌های خود را در خصوص وضعیت اقتصادی یونان ارائه کنند و اعتبار زیادی برای گزارش‌های موسسات رتبه‌بندی قائل نشوند. من شخصا به گزارش‌های صندوق بین‌المللی پول، اتحادیه اروپا و کمیسیون اروپا اعتماد می‌کنم.»

اظهارات مرکل در حالی مطرح شده است که موسسه استاندارد اند پورز در تازه‌ترین گزارش خود هشدار داد مشارکت بخش خصوصی اروپا در طرح اعطای کمک‌های مالی جدید به یونان به بحران ورشکستگی این کشور دامن خواهد زد. این در حالی است که سرمایه‌گذاران بین‌المللی به شدت نسبت به هشدارهای موسسات رتبه‌بندی در خصوص افزایش احتمال ورشکستگی یونان واکنش

نشان می‌دهند.

وزرای دارایی اتحادیه اروپا هم اکنون در حال بررسی بسته دوم ۱۱۰ میلیارد یورویی کمک مالی به یونان هستند. دولت یونان برای بازپرداخت بدهی‌های سنگین ۳۵۰ میلیارد یورویی خود به کمک‌های مالی بیشتری نیاز دارد. پیش‌بینی می‌شود مذاکرات در خصوص اعطای کمک مالی جدید به یونان تا ماه سپتامبر نهایی شود.