گروه بین‌الملل- دیروز، چهارشنبه، اکثر بورس‌های جهان با کاهش روبه‌رو شدند، زیرا همچنان که بانکداران این مساله را بررسی می‌کردند که چگونه به نجات یونان کمک کنند، توجه سرمایه‌گذاران به بحران بدهی اروپا معطوف شد. در آغاز معاملات در اروپا، شاخص فوتسی ۱۰۰ انگلستان ۵/۰ درصد سقوط کرد و به ۲۲/۵۹۹۷ واحد رسید. شاخص داکس آلمان ۳/۰ درصد افت کرد و به ۰۸/۷۴۱۶ واحد رسید. شاخص سی‌ای‌سی-۴۰ فرانسه ۵/۰ درصد کاهش یافت و به ۴۰/۳۹۵۹ واحد رسید. وال‌استریت نیز کار خود را با کاهش آغاز کرد. فروش آتی شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۳/۰ درصد افت کرد و به ۱۲۴۹۸ واحد رسید. فروش آتی شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰ نیز به همین میزان کاهش یافت و به ۴۰/۱۳۳۲ واحد رسید. در آسیا، شاخص میانگین نیکی ۲۲۵ ژاپن ۱/۱ درصد افزایش یافت و به ۴۸/۱۰۰۸۲ واحد رسید. شاخص کاسپی کره‌جنوبی ۴/۰ درصد رشد کرد و به ۱۹/۲۱۷۱ واحد رسید. شاخص هنگ‌سنگ هنگ‌کنگ یک درصد سقوط کرد و به ۵۵/۲۲۵۱۷ واحد رسید. بورس‌های تایوان و استرالیا رشد کردند اما بورس‌های نیوزیلند،سنگاپور،تایلند و اندونزی با کاهش روبه‌رو شدند. امروز، پنج‌شنبه، قرار است بانکداران اروپایی تشکیل جلسه دهند و در مورد شرایطی که بر اساس آن اوراق قرضه یونان را خریداری خواهند کرد، بحث کنند.

در این میان آژانس رتبه‌بندی مودیز رتبه اعتبارات پرتغال را به «بی‌ارزش» کاهش داد. این آژانس ابراز نگرانی کرد که این کشور نمی‌تواند به اهداف کاهش کسری بودجه دست یابد.

شاخص‌های وال‌استریت روز سه‌شنبه یک روز آرام را پشت‌سر گذاشتند و تقریباً بدون تغییر باقی ماندند، زیرا سرمایه‌گذاران پس از افزایش هفته گذشته دست از معامله کشیدند. تداوم حجم اندک معاملات حاکی از آن است که بازارسهام با تلاطم روبه‌رو خواهد شد.

شاخص نسدک کامپوزیت به دلیل افزایش ارزش سهام شرکت نتفلیکس برای ششمین روز متوالی رشد کرد، اما پنج روز افزایش متوالی شاخص‌های میانگین صنعتی داوجونز و استاندارد اند پورز ۵۰۰ که بهترین افزایش هفتگی را برای این شاخص‌ها رقم زده بود، خاتمه یافت. آژانس رتبه‌بندی مودیز رتبه اعتبارات پرتغال را به بی‌ارزش کاهش داد. زیرا این خطر وجود دارد که این کشور پیش از آن که بتواند به بازارهای سرمایه باز گردد، نیازمند یک برنامه نجات دیگر باشد. درحالی که سرمایه‌گذاران به حل بحران بدهی یونان امیدوار شده بودند، این مساله دوباره نگرانی‌هایی را درباره مشکلات بدهی منطقه یورو به وجود آورد. پس از انتشار این خبر شاخص‌ها دچار کاهش شدند.

شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۹۰/۱۲ واحد یا ۱۰/۰ درصد افت کرد و به ۸۷/۱۲۵۶۹ واحد رسید. شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰، ۷۹/۱ واحد ۱۳/۰ درصد کاهش یافت و به ۸۸/۱۳۳۷ واحد رسید. اما شاخص نسدک کامپوزیت ۷۴/۹ واحد یا ۳۵/۰ درصد رشد کرد و به ۷۷/۲۸۲۵ واحد رسید. افزایش شاخص نسدک به دلیل رشد ارزش سهام شرکت نتفلیکس بود که با جهش ۱/۸ درصدی به ۶۳/۲۸۹ دلار رسید. زیرا این شرکت اعلام کرد خدمات تصویری آنلاین خود را به ۴۳ کشور در آمریکای لاتین و حوزه کارائیب گسترش داده است.