گروه بین‌الملل- سازمان ملل هشدار داد کشاورزان جهان برای همراه شدن با جمعیتی که به سرعت رشد می‌کند مجبورند تا سال ۲۰۵۰ تولید مواد غذایی را ۲ برابر کنند. به گزارش فارس به نقل از فرانس پرس، جدیدترین گزارش اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل که روز سه‌شنبه منتشر شد تصریح کرد تولید جهانی مواد غذایی تا سال ۲۰۵۰ باید هفتاد تا ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کند. این میزان برای تغذیه ۹ میلیارد نفر جمعیت جهان کافی خواهد بود.

بر اساس این گزارش، چنین افزایشی تنها در صورتی امکان‌پذیر خواهد بود که کشورها برای استفاده از شیوه‌های تولید که کمتر به محیط‌زیست آسیب می‌رساند تلاش کنند.

در این گزارش آمده است بدون تغییرعمده، تولید مواد غذایی در نتیجه تغییر آب و هوا و آلودگی آسیب خواهد دید. گزارش سازمان ملل متحد همچنین افزود برای افزایش تولید مواد غذایی و کشاورزی بدون وارد آمدن صدمه بیشتر به محیط زیست جهان ناچار خواهد بود سالانه ۹/۱ تریلیون دلار حدود ۳ درصد تولید ناخالص داخلی جهان سرمایه‌گذاری کند و دولت‌ها در سراسر جهان ناچار خواهند بود نقش اساسی در این تلاش برعهده بگیرند. بر اساس این گزارش هم اکنون فناوری‌های به اصطلاح سبز که برای تقویت تولید مواد غذایی لازم است وجود دارد و چنین فناوری‌هایی می‌تواند به سرعت در کشورهایی که به تکنولوژی‌های استوار بر سوخت‌های فسیلی وابسته نیستند به کار گرفته شود. این گزارش در ادامه به سوء تغذیه یک میلیارد نفر و بحران غذایی ناشی از افزایش قیمت محصولات کشاورزی اشاره داشت و اعلام کرد این نشان می‌دهد که نیاز به یک استراتژی اقتصادی کاملا جدید ضروری است.