گروه بین‌الملل- درمیان خوش‌بینی سرمایه‌گذاران مبنی براین که رشد تقاضا برای نفت از طرف کشورهای در حال توسعه کاهش رشد مصرف در کشورهای ثروتمند را جبران خواهد کرد، دیروز، چهارشنبه، قیمت نفت به کمتر از بشکه‌ای ۹۷ دلار رسید.

در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه اوت با ۱۳ سنت کاهش به ۷۶/۹۶ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز سه‌شنبه ارزش قراردادها با ۹۵/۱ دلار افزایش در رقم ۸۹/۹۶ دلار ثابت شد. در لندن نفت خام برنت با ۱۱ سنت کاهش ۵۰/۱۱۳ دلار در هر بشکه معامله شد. مرکز بارکلیز کپیتال پیش‌بینی خود را برای قیمت نفت خام برنت در سال ۲۰۱۲ تا ۱۰ دلار افزایش داد و به ۱۱۵ دلار در هر بشکه رساند. این مرکز پیش‌بینی کرد رشد خوب اقتصادی در چین، هندوستان، عربستان سعودی و برزیل موجب افزایش تقاضا برای نفت خواهد شد.

بارکلیز کپیتال گزارش داد:«تلاش برای صنعتی شدن و شهرنشینی موجب افزایش مصرف نفت در چند سال گذشته شده است، پیش‌بینی می‌کنیم این روند طی سال‌های آتی ادامه خواهد یافت.»

قیمت نفت نسبت به حدود بشکه‌ای ۹۰ دلار در هفته گذشته، رشد کرده است. روز سه‌شنبه معامله‌گران به کاهش بازارسهام، افزایش ارزش دلار، پایان برنامه خرید اوراق قرضه توسط فدرال رزرو آمریکا و عرضه ۶۰ میلیون بشکه نفت توسط آژانس بین‌المللی انرژی اهمیت ندادند.

در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه اوت، بنزین ۹۷/۲ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۳۳/۴ دلار در هر ۱۰۰۰ فوت مکعب رسید.