گروه بین‌الملل- دیروز، سه‌شنبه، قیمت نفت کاهش یافت و به کمتر از بشکه‌ای ۹۵ دلار رسید، زیرا با افزایش ارزش دلار نفت برای سرمایه‌گذارانی که از دیگر ارزها استفاده می‌کردند گران‌تر شد.

در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه اوت با ۳۴ سنت کاهش به ۶۰/۹۴ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روزجمعه ارزش قراردادها با ۴۸ سنت کاهش در رقم ۹۴/۹۴ دلار ثابت شد. روز دوشنبه بازارهای مالی آمریکا به مناسبت تعطیلی روز استقلال بسته بودند. در لندن نفت خام برنت برای تحویل در ماه اوت با کاهش ۴۱ سنتی ۱۱۱ دلار در هر بشکه معامله شد. دیروز ارزش یورو از ۴۵۴۱/۱ دلار در روز دوشنبه به ۴۴۷۷/۱ دلار رسید و ارزش دلار از ۷۵/۸۰ ین به ۱۰/۸۱ ین افزایش یافت.

اوایل هفته گذشته پس از آن که آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد به تدریج ۶۰ میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک خود را وارد بازار می‌کند، قیمت نفت به حدود بشکه‌ای ۹۰ دلار سقوط کرد.

اما چند روز بعد قیمت نفت به سطح پیش از این تصمیم آژانس بین‌المللی انرژی بازگشت، زیرا پس از آن که پارلمان یونان اقدامات ریاضتی را تصویب کرد، ارزش دلار در برابر یورو کاهش یافت.

گروه مشاوره انرژی اسکورک گزارش کرد: «بازارها به رغم آن که یک هفته تمام فرصت داشتند تصمیم آژانس بین‌المللی انرژی را بررسی کنند، اما همچنان سردرگم به نظر می‌رسند. برای کاهش بیشتر قیمت نفت و رسیدن آن به حدود ۸۸ دلار، ارزش دلار باید بیش از این افزایش یابد.»

در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه اوت، قیمت بنزین به ۹۵/۲ دلار درهر گالن رسید و گاز طبیعی ۳۲/۴ دلار در هر ۱۰۰۰ فوت مکعب معامله شد.