اوباما: از هیچ گزینه‌ای در کسری بودجه نمی‌توان صرف‌نظر کرد

گروه بین‌الملل- رییس‌‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که در بحث کسری بودجه و بحران بدهی، پرداختن به هیچ‌گزینه‌ای ممنوع نیست و نمی توان از هیچ گزینه‌ای صرف نظر کرد. به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمریکایی «یو.اس.ای.تودی»، «باراک اوباما»، رییس‌‌جمهوری آمریکا در سخنرانی اینترنتی و رادیویی هفتگی روز گذشته خود ضمن اعلام اینکه در مذاکرات کسری بودجه نمی‌‌توان از هیچ‌ گزینه‌ای صرف نظر کرد، از اعضای کنگره خواست تا در زمینه حل بحران بدهی و کسری بودجه به توافق برسند.

اوباما بار دیگر درخواست خود از کنگره برای حذف معافیت‌های مالیاتی قشر مرفه به عنوان بخشی از توافق برای حل بحران بدهی و کسری بودجه را تکرار کرد.

رییس‌‌جمهوری آمریکا گفت: در حال حاضر خوب است که بتوانیم تمام معافیت‌های مالیاتی را نگه داریم اما توانایی این کار را نداریم.

وی ادامه داد: اگر ما گزینه حفظ معافیت‌های مالیاتی برای میلیونرها و میلیاردرها، یا مدیران صندوق‌های مالی و صاحبان شرکت‌های هواپیمایی و یا شرکت‌های گازی و نفتی، که بدون کمک ما منافع زیادی دارند را انتخاب کنیم، در آن صورت مجبور خواهیم بود که کاهش‌های هزینه‌ای سنگین‌تری را در جاهای دیگر اعمال کنیم.

اوباما گفت: هیچ‌گزینه‌ای از جمله هزینه‌های موجود در قانون مالیاتی، به خصوص فرارهای مالیاتی که به نفع اشخاص و شرکت‌های بسیار کمی می‌انجامد را نمی‌توان از اعمال محدودیت جدا دانست.

رییس‌‌جمهوری آمریکا افزود: ما مجبوریم که کسری بودجه را کاهش دهیم، اما می‌توانیم این کار را از طریق سرمایه‌گذاری روی بخش آموزش، تحقیقات و فناوری انجام دهیم که حقیقتا به اشتغال‌زایی بیانجامند.

اوباما گفت: ما می‌توانیم با درآمدی که داریم پایداری کنیم و درعین حال برای آینده سرمایه‌گذاری کنیم. این کاری است که ما مجبوریم انجام دهیم و من مطمئن هستم که دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان کنگره می‌توانند زمینه را فراهم کنند و انتخابات دشواری داشته باشند و تمام سعی خود را به کار بگیرند.

این اظهارات اوباما در شرایطی گزارش می‌شود که جمهوری‌خواهان خواستار کاهش عمیق هزینه‌های دولتی بدون هیچ‌گونه افزایش مالیاتی هستند و اوباما و دموکرات‌ها خواستار رویکردی متعادل در مذاکرات کسری بودجه هستند؛ رویکردی که شامل درآمدهای جدید در قالب افزایش مالیات برای برخی از اقشار آمریکا نیز باشد.