محمود فاضلی copy

همچنین حداقل تعداد نمایندگان یک کشور در پارلمان اروپا 6 و حداکثر 96نماینده است. بنابراین تعداد نمایندگان پارلمان اروپا در هر کشوری متفاوت است و براساس جمعیت هر کشور عضو تعیین می‌شود. در انتخابات آتی از آلمان 96نماینده، فرانسه 81، ایتالیا 76، اسپانیا 61، لهستان 53، رومانی 33، هلند 31، بلژیک 22، یونان 21 جمهوری چک 21، سوئد 21، پرتغال 21، مجارستان 21، اتریش 20، بلغارستان 17، دانمارک 15، فنلاند 15، اسلواکی 15، ایرلند 14، کرواسی 12، لیتوانی 11، اسلوونی 9، لتونی 9، استونی 7، قبرس 6، لوکزامبورگ 6 و مالت 6 نماینده حضور خواهند داشت. پارلمان تنها نهاد اروپایی است که اعضای آن مستقیما توسط شهروندان این اتحادیه انتخاب می‌شوند. این مجمع در کنار شورای اتحادیه اروپا نقش قانون‌گذاری را ایفا می‎کند. پارلمان اروپا دارای قدرت تصمیم‌گیری درخصوص بودجه است. پارلمان، بودجه ارائه‌شده توسط کمیسیونرهای اروپایی را نیز تایید می‌کند.

این نهاد، همچنین نقش کنترل‌کننده سیاسی اتحادیه اروپا را نیز ایفا می‌کند و رئیس کمیسیون اروپا با رای پارلمان انتخاب می‌شود. پارلمان همچنین می‌تواند کمیسیون را مورد انتقاد قرار دهد که در این صورت کمیسیون یا باید به‎طور جمعی استعفا کند یا اینکه یک کمیسیونر واحد را برکنار کند. نمایندگان پارلمان اروپا این توانایی را دارند که سوالات خود را به‎صورت کتبی و شفاهی بپرسند و حتی کمیته‎های ویژه طرح سوال ایجاد کنند. صدها نامزد وجود دارند که در انتخابات اروپا در 9ژوئن برای کسب یک کرسی در پارلمان اروپا رقابت خواهند کرد. بر اساس وب‌سایت پارلمان اروپا، حقوق خالص ماهانه نماینده پارلمان اروپا 7853.89 یورو (10075.18 یورو ناخالص) است و درحالی‌که اکثر کشورهای عضو پارلمان اروپا را ملزم به پرداخت مالیات ملی اضافی می‎کنند با تصمیم شورای اروپا، نمایندگان یونانی نه مالیات بر درآمد و نه مالیات همبستگی پرداخت می‎کنند. مخارج سفر اکثر جلسات پارلمان اروپا را که در بروکسل یا استراسبورگ برگزار می‎شود، نمایندگان دریافت می‎کنند.

قیمت واقعی بلیت تا محل جلسه به نمایندگان پارلمان اروپا بازپرداخت می‌شود، غرامتی با نرخ ثابت بر اساس مسافت و مدت سفر که هزینه‌های باقی‌مانده سفر، مانند عوارض بزرگراه، بار اضافی یا هزینه‌های رزرو را پوشش می‌دهد. برای فعالیت‎های خارج از کشور و محل انتخاب خود، نمایندگان پارلمان اروپا می‎توانند حق بازپرداخت هزینه‎های سفر و اقامت و همچنین هزینه‎های مربوطه را تا سقف 4950یورو در سال داشته باشند. برای فعالیت در کشور عضو انتخابی آنها، فقط هزینه‎های حمل و نقل تا حداکثر مقدار سالانه تعیین‌شده برای هر کشور بازپرداخت می‎شود.

پارلمان-اتحادیه-اروپا-رای-گیری-لایحه-اثبات-کار-را-به-تعویق-انداخت copy

 «کمک هزینه اقامت» پارلمان برای هر روز حضور نمایندگان پارلمان اروپا در بروکسل یا استراسبورگ در روزهای رسمی کاری و جلسات، مبلغی معادل 350یورو است که برای پوشش محل اقامت و سایر هزینه‎های مربوطه پرداخت می‎شود. همچنین این رقم در برگیرنده هزینه‎های هتل، غذا و سایر هزینه‎های مربوط به این حضور است. در روزهایی که رای‎گیری عمومی برگزار می‎شود، اگر نمایندگان پارلمان اروپا بیش از نیمی از آرای فراخوانی را از دست بدهند، غرامت فوق تا 50درصد کاهش می‎یابد، حتی اگر آنها حضور داشته باشند. هزینه‎های فعالیت‎های پارلمانی نمایندگان پارلمان اروپا مانند اجاره دفتر و هزینه‎های جاری، اشتراک اینترنت، رایانه و تلفن و همچنین سازماندهی کنفرانس‎ها و نمایشگاه‎ها را پوشش می‎دهد.

 این کمک هزینه برای نمایندگان پارلمان اروپا که به‎طور غیر موجه در حداقل نیمی از روزهای جلسات عمومی در طول یک سال پارلمانی، از سپتامبر تا اوت، غایب هستند، به نصف کاهش می‎یابد. این کمک هزینه‎ها شامل هزینه‎های پزشکی (بازپرداخت دوسوم هزینه‎های درمانی آنها)، حقوق پایان خدمت (غرامت انتقالی معادل حقوق، برای یک ماه از هر سال دوره آنها) و سایر حقوق مانند دفاتر مجهز در بروکسل و استراسبورگ است. استفاده از خودروهای رسمی پارلمان در انجام وظایف رسمی خود در زمانی که در یکی از این دو شهر هستند، یکی دیگر از موارد اجرایی است.

نمایندگان پارلمان اروپا از سن 63سالگی مستمری کهولت سن دارند. حقوق بازنشستگی به ازای هر سال خدمت کامل 3.5درصد حقوق است و در مجموع از 70درصد حقوق تجاوز نمی‎کند. هزینه حقوق بازنشستگی توسط بودجه اتحادیه اروپا تامین می‎شود. طرح بازنشستگی تکمیلی که برای نمایندگان پارلمان اروپا در سال1989 ایجاد شد، پذیرش اعضای جدید را در ژوئیه2009 متوقف کرد. بنابر ماده۱۰ اساسنامه اعضای پارلمان اروپا حقوق نمایندگان این پارلمان برابر با حقوق پایه قاضی دیوان دادگستری اتحادیه اروپا و پس از کسر مالیات است. نمایندگان پارلمان اروپا موظف به تبعیت از رژیم مالیاتی و پرداخت عوارض ملی کشور خود هستند، در نتیجه بسته به کشور ممکن است درآمد خالص ماهانه آنها متفاوت باشد.

در آستانه برگزاری انتخابات پارلمان اروپا یکی از موضوعاتی که تحلیلگران اروپایی را به خود مشغول کرده، قدرت گرفتن راست‌افراطی در انتخابات اتحادیه اروپا با گرایش ضد مهاجرتی است. اگرچه پیروزی کامل این جریان سیاسی بسیار دشوار به نظر می‎رسد، اما در صورت پیروزی می‎تواند به تقویت احزاب ملی‎گرا در اروپا منجر شود. براساس نتایج نظرسنجی‌ها، احزاب راست افراطی و محافظه‎کار تندرو ممکن است در ۹کشور اتحادیه اروپا از جمله اتریش، فرانسه و هلند بیشترین کرسی را به‎دست آورند و در کشورهای دیگر مانند آلمان، اسپانیا، پرتغال و سوئد دوم یا سوم شوند. پیش‌بینی به‎قدرت رسیدن راست افراطی، گمانه‌زنی‌ها درباره چرخش شدید پارلمان اروپا به‎سمت راست را بیشتر کرده است. احزاب راست افراطی اروپا شامل «اجتماع ملی» مارین لو پِن (RN) در فرانسه، «حزب متئو سالوینی» در ایتالیا، «آلترناتیو برای آلمان» (AfD) «حزب آزادی اتریش» (FPÖ) و «ولامس بلانگ» بلژیک در مسیر پیروزی قرار دارند و گمانه زنی‎ها حاکی است که احتمالا هریک بین ۵۹ تا ۸۵کرسی پارلمان اروپا را به‎دست می‎آورند.