گروه بین‌الملل- یک دادگاه نظامی در بحرین هشت تن از فعالان شیعه مخالف دولت را به اتهام تلاش برای براندازی حکومت به حبس ابد محکوم کرد.

به گزارش بی‌بی.‌سی، آنها در میان ۲۱ تن از مخالفانی بودند که توسط دادگاه ویژه امنیتی، محاکمه شدند. بقیه این افراد با حکم‌های خفیف‌تری مواجه هستند و مدت حبس آنها بین ۲ تا ۱۵ سال است. شیعیان همزمان با برگزاری این دادگاه و پیش از صدور حکم دست به تجمع و تظاهرات زدند. مخالفان دولت که بیشتر شیعه هستند خواهان اصلاحات و نقش بیشتر برای شیعیان در این پادشاهی سنی هستند. اکثر جمعیت این کشور را شیعیان تشکیل می دهند.

ناراضیان سیاسی بحرین به دنبال خیزش مخالفان در تونس و مصر، دست به تظاهرات زدند و خواستار کسب آزادی‌ها و حقوق سیاسی بیشتر شدند؛ اما تظاهرات آنها از سوی نیروهای امنیتی سرکوب شده‌است و صدها نفر به دلیل شرکت در این اعتراضات توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. دست کم ۳۰ نفر از زمان بروز اعتراضات دراین کشور کشته شده‎اند و گفته می شود چهار نفر از معترضان در زمانی که در بازداشت دولت بودند، جان خود را از دست دادند. ده نفر از مخالفان به ۱۵ سال حبس، دو نفر به ۵ سال و یک نفر به ۱ سال زندان محکوم شدند. ۱۴ نفر از این فعالان در هنگام صدور حکم در دادگاه حضور داشتند ولی حکم سایرین در غیاب آنها صادر شد.