20 تن از نیروهای قذافی به انقلابیون پیوستند

معمر قذافی دیکتاتور لیبی

گروه بین‌الملل- بیش از ۲۰ تن از نیروهای «معمر قذافی» دیکتاتور لیبی با فرار از پادگان‌ها به انقلابیون پیوستند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری الاسلام الیوم، ۲۰ تن از نیروهای قذافی که بین آنها چهار افسر بلندپایه نیز دیده می‌شود با فرار از یگان‌های قذافی مستقر در جنوب لیبی به انقلابیون پیوستند. این افراد به خبرنگاران گفتند که از نظر ما دولت قذافی مشروعیت خود را از دست داده است و ما شورای انتقالی لیبی را به‌رسمیت می‌شناسیم.

افسران ارشد با اشاره به اینکه تاکنون تعداد زیادی از نیروهایی که در حین اقدام به فرار از یگان‌های قذافی دستگیر شده‌اند، افزودند: «از حدود یک ماه قبل نقشه فرار خود را آماده کرده بودیم؛ ولی به خاطر تسلط کامل نیروهای قذافی به جنوب لیبی فرار کردن سخت بود.»

رهبران انقلابیون لیبی تاکید کردند که تمامی نیروهای وفادار به قذافی که به جمع انقلابیون می‌پیوندند، بخشیده می‌شوند. همچنین پایگاه خبری «سریانیوز» گزارش داده است که بانک مرکزی امارات روز دوشنبه اعلام کرد که در راستای قطعنامه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۷۳ شورای امنیت ملی، دارایی‌های ۱۹ تن از مقامات برجسته لیبی را مسدود می‌کند. اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد و برخی از کشورهای غربی در اقدامی در محکوم کردن رژیم قذافی حدود ۱۲ تن از مقامات لیبی را در فهرست تحریم‌ها قرار دادند.

بانک مرکزی امارات به همه با‌نک‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه کشور ابلاغ کرده است که اقدامات لازم برای مسدود کردن حساب‌ها و دارایی‌های اشخاصی را که نام آنان در قطعنامه‌های شورای امنیت ذکر شده است، انجام دهند. دولت امارات هفته گذشته نیز شورای انتقالی لیبی را به‌رسمیت شناخت.

«عبدالرحمن العوضی» رییس بانک مرکزی کشور امارات گفت که این کشور در گزارش مفصلی شورای امنیت را در جریان اقدامات انجام‌شده بانک‌های این کشور در زمینه پول‌شویی در لیبی قرار داده است.