گروه بین‌الملل- نرخ تورم امارات طی ماه مه به بیش از ۴/۱ درصد رسید که این رقم در سه ماه گذشته بی‌سابقه بوده است.

به گزارش فارس به نقل از گلف نیوز، ادامه روند صعودی قیمت مواد غذایی بیشترین تاثیر را در افزایش نرخ تورم امارات داشته است. نرخ تورم امارات در ماه آوریل به کمتر از ۱/۱ درصد رسیده بود. مقام‌های امارات با توجه به گسترش تنش‌های سیاسی در کشورهای همسایه مثل بحرین، عمان و یمن به شدت نگران افزایش تورم هستند.

بر اساس این گزارش موسسه آمار امارات اعلام کرد هزینه زندگی در این کشور طی ماه مه بیش از ۲/۰ درصد رشد داشته است. این در حالی است که هزینه زندگی در این کشور در پنج ماه متوالی گذشته کاهش داشته است.

بر این اساس میانگین قیمت مواد غذایی که ۱۴ درصد کل هزینه‌های مصرفی مردم امارات را تشکیل می‌دهد در این مدت بیش از ۳/۱ درصد نسبت به ماه آوریل افزایش داشته است.

پیش‌بینی می‌شود نرخ تورم در امارات دومین اقتصاد بزرگ جهان عرب در سال ۲۰۱۱ به بیش از ۵/۲ درصد برسد. این رقم سال گذشته به کمتر از ۹/۰ درصد رسیده بود. این پایین‌ترین نرخ تورم امارات از سال ۱۹۹۰ میلادی بوده است.

مقام‌های دولت امارات با توجه به در پیش بودن ماه رمضان تدابیر ویژه‌ای را برای مقابله با افزایش قیمت مواد غذایی در نظر گرفته‌اند‌.

بر این اساس قیمت مسکن در بازار امارات که ۳۹ درصد هزینه‌های سبد مصرفی را تشکیل می‌دهد در این مدت با افت ۱/۰ درصدی روبه‌رو شده است‌. این برای ششمین ماه متوالی است که قیمت مسکن در امارات با کاهش روبه‌رو شده است. هزینه‌های حمل و نقل نیز در این مدت در اقتصاد ۲۴۵ میلیارد دلاری امارات با رشد ۱/۰ درصدی روبه‌رو شده است‌.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی روند صعودی نرخ تورم در امارات طی ماه‌های ژوئن، جولای و اوت نیز ادامه خواهد یافت.

سلطان بن سعید المنصوری وزیر اقتصاد امارات تاکید کرد نرخ تورم امارات امسال بین ۵/۱ تا ۲ درصد خواهد بود.