بوی خون از نطق ترامپ

نمای تاریک در جریان سخنرانی او دوباره نمایان شد. ترامپ درحالی‌که درباره اقتصاد ایالات متحده و صنعت خودروی آن صحبت می‌کرد، قول داد در صورت پیروزی در ماه نوامبر، بر خودروهای تولیدشده در خارج از کشور تعرفه اعمال کند. او افزود: «اگر من انتخاب نشوم، حمام خون برای کل کشور رخ خواهد داد؛ این کمترین چیز خواهد بود. حمام خون برای کشور خواهد بود.» ترامپ برای نزدیک به ۹۰دقیقه در خارج از فرودگاه بین‌المللی دیتون در واندالیا، اوهایو، یک سخنرانی ایراد کرد که مملو از حملات و لفاظی‌های تند و زننده بود. او چندین بار اشاره کرد که در خواندن «تله پرامپتر» (دستگاه نمایش متن) با مشکل مواجه است.

رئیس جمهور سابق سخنرانی خود را با تمجید از افرادی که در رابطه با شورش ۶ ژانویه۲۰۲۱ در ساختمان کنگره در حال گذراندن محکومیت هستند، آغاز کرد. ترامپ که خود با اتهامات جنایی مواجه است، آنها را «گروگان» و «میهن پرست باورنکردنی» خواند، روحیه آنها را ستود و قول داد در صورت انتخاب شدن در نوامبر به آنها کمک کند. ترامپ گفت که اگر او در انتخابات ریاست‌جمهوری امسال پیروز نشود: «فکر نمی‌کنم شما انتخابات دیگری داشته باشید؛ قطعا انتخابات معنادار نخواهد بود.» ترامپ همچنین نگرانی‌ها را درباره هجوم مهاجرانی که از مرز جنوبی به ایالات متحده می‌آیند، دامن زد.

ترامپ همچون سخنانش در جریان مبارزات انتخاباتی سال۲۰۱۶ از الفاظ تحریک‌آمیز و غیرانسانی استفاده کرد تا بسیاری از مهاجران را به‌عنوان تهدیدی برای شهروندان آمریکایی معرفی کند. او بدون مدرک تاکید کرد که کشورهای دیگر زندان‌های خود را از «جوانان» خالی کرده و آنها را به آن سوی مرز می‌فرستند. او گفت: «نمی‌دانم در برخی موارد آنها را «مردم» خطاب می‌کنید یا نه. به نظر من آنها مردم نیستند.» او سپس از آنها به‌عنوان «حیوانات» یاد کرد. مقامات مرزی، از جمله برخی از افرادی که در دولت ترامپ کار می‌کردند، گفتند که اکثر مهاجرانی که از مرز عبور می‌کنند اعضای خانواده‌های آسیب‌پذیری هستند که از خشونت و فقر فرار می‌کنند.