گروه بین‌الملل- بیکاری در آلمان در ماه مه برای بیست و سومین ماه متوالی کاهش یافت، زیرا رشد صادرات و افزایش هزینه توسط کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان موجب رونق بازار کار شد.

به گزارش بلومبرگ، دیروز، سه‌شنبه، آژانس کار فدرال واقع در نورمبرگ اعلام کرد: تعداد بیکاران ۸۰۰۰ نفر کاهش یافته و به ۹۷/۲ میلیون نفر رسیده است. این درحالی است که ۳۰ اقتصاددانی که در نظرسنجی بلومبرگ شرکت کرده بودند کاهش ۳۰ هزار نفری جمعیت بیکاران را پیش‌بینی کرده بودند. نرخ بیکاری به ۷ درصد کاهش یافت. این کمترین نرخ بیکاری از زمان ثبت نرخ بیکاری در سال ۱۹۹۱ پس از اتحاد دو آلمان بود.

کاهش بیکاری در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا نشان‌دهنده انعطاف‌پذیری آلمان در مواجهه با افزایش قیمت سوخت و کاهش کسری بودجه دولت‌های اروپایی است که از بحران بدهی رنج می‌برند. دفتر آمار فدرال نیز گزارش داد فروش خرده‌فروشی پس از کاهش در ماه مارس، در ماه آوریل رشد داشته است. این درحالی است که صندوق بین‌المللی پول در تاریخ ۱۷ مه گزارش داد اقتصاد آلمان در سال ۲۰۱۱ برای دومین سال بیش از ۳ درصد رشد خواهد کرد. شاخص اعتماد به فضای کسب‌وکار در آلمان به دلیل سرمایه‌گذاری شرکت‌ها و افزایش ساخت و ساز، به طور غیرمنتظره در ماه گذشته ثابت ماند. اقتصاددانان کاهش این شاخص را پیش‌بینی کرده بودند.