گروه بین‌الملل‌- پسر اسامه بن لادن با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن کشته شدن سرکرده القاعده اعلام کرد: این اقدام به عنوان یک جرم تلقی می‌شود و دفن جسد بن لادن در دریا برای خانواده وی توهین‌آمیز بود. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در این بیانیه که از سوی عمر بن لادن، چهارمین پسر اسامه بن‌لادن، سرکرده القاعده صادر شد آمده است: فرزندان رییس القاعده این حق را دارند که در خصوص این حرکت آمریکا اقدام قانونی به عمل آورند و از سرنوشت پدرشان آگاه باشند.

صحت این نامه از سوی هیچ منبع بی‌طرفی تایید نشد اما بسیاری از کارشناسان مسائل شبه‌نظامیان اعلام کردند‌، ظاهرا متن این نامه اصل است.

عمر بن لادن که سال‌های اخیر زندگی خود را در کشورهای حوزه خلیج‌فارس سپری کرده است از اظهارنظر در مورد این موضوع خودداری کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: ما باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا را در خصوص این مساله مقصر می‌دانیم. این اقدام از لحاظ انسانی و دینی قابل قبول نیست که جسد فردی با اهمیت را پس از کشتن به دریا بیاندازند چرا که وی از حمایت خانواده و بسیاری از مسلمانان برخوردار است. طبق این بیانیه دولت آمریکا هیچ گونه دلیل منطقی برای کشتن بن لادن در اختیار ندارد و هدف عملیات آنها کشتن بن لادن بوده و نه دستگیری وی.

نحوه‌ حمله نیروهای آمریکایی به بن لادن که در دوم ماه مه در پاکستان انجام گرفت و انداخته شدن جسد وی به دریا از سوی بسیاری از هواداران سرکرده القاعده محکوم شده است. از سوی دیگر از زمانی که کاخ سفید اعلام کرد، رییس القاعده در زمان حمله مسلح نبود پرسش‌های بسیاری از سوی تحلیل‌گران مطرح شده است.