گروه بین‌الملل‌- دیروز، چهارشنبه، معامله و گزارش‌های مثبت درآمدی شرکت‌های آمریکایی موجب افزایش بورس‌های جهان شد. این درحالی بود که آمار تورم چین نشان داد اقدامات سختگیرانه این کشور موثر بوده است. در آغاز معاملات اروپا، شاخص فوتسی ۱۰۰ انگلستان ۱/۰ درصد افت کرد و به ۳۴/۶۰۱۱ واحد رسید. شاخص داکس آلمان ۴/۰ درصد افزایش یافت و به ۰۸/۷۵۳۵ واحد رسید. شاخص سی‌ای‌سی‌۴۰ فرانسه ۲/۰ درصد رشد کرد و به ۴۲/۴۰۵۸ واحد رسید. وال‌استریت نیز خود را برای افزایش آماده کرد. فروش آتی شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۱۲ واحد افزایش یافت و به ۱۲۷۱۲ واحد رسید و فروش آتی شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰، ۴/۱ واحد رشد کرد و به ۲۰/۱۳۵۵ واحد رسید.

در آسیا، شاخص میانگین نیکی ۲۲۵ ژاپن ۵/۰ درصد جهش کرد و به ۲۶/۹۸۶۴ واحد رسید. شاخص کاسپی کره‌جنوبی ۳/۱ درصد رشد کرد و به ۶۳/۲۱۶۶ واحد رسید. اما شاخص هنگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۲/۰ درصد کاهش یافت و به ۸۰/۲۳۲۹۱ واحد رسید. شاخص ای‌اس‌اکس ۲۰۰ استرالیا ۲/۱ درصد جهش کرد و به ۲۰/۴۷۸۰ واحد رسید. بورس‌های سنگاپور، اندونزی و نیوزیلند نیز با افزایش روبه‌رو شدند.

پس از انتشار گزارش تورم چین، بورس این کشور وضع متفاوتی پیدا کرد. دفتر ملی آمار چین گزارش داد قیمت مصرف‌کننده در ماه آوریل نسبت به سال گذشته ۳/۵ درصد افزایش یافته است. این رقم نشان می‌دهد تورم اندکی کاهش داشته اما همچنان بیشتر از حد انتظار است. شاخص شانگهای کامپوزیت ۳/۰ درصد افت کرد و به ۴۲/۲۸۸۳ واحد رسید. اما شاخص شنزن کامپوزیت ۲/۰ درصد رشد کرد و به ۲۷/۱۲۱۲ واحد رسید.

روز سه‌شنبه در وال‌استریت، این خبر که مایکروسافت شرکت اسکایپ را به مبلغ ۵/۸ میلیارد دلار خریداری خواهد کرد، نشانه دیگری بود از اینکه شرکت‌ها صرف هزینه را آغاز کرده‌اند. شرکت‌ها طی سال‌ها پول فراوان جمع‌آوری کرده‌اند و از آن برای خرید شرکت‌های رقیب، پرداخت سود سهام و توسعه کسب و کارهایشان استفاده می‌کنند. این مساله به نوبه خود، به سرمایه‌گذاران اطمینان می‌دهد که افزایش شاخص‌ها ادامه خواهد یافت.

این درحالی بود که گزارش‌های درآمدی شرکت لبنی دین فودز و شرکت مدیفست مطابق با پیش‌بینی تحلیل‌گران بود. شرکت دین فودز پیش‌بینی درآمدی خود را برای کل سال افزایش داد.

شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۶۸/۷۵ واحد یا ۶/۰ درصد رشد کرد و به ۳۶/۱۲۷۶۰ واحد رسید. شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰، ۸۷/۱۰ واحد یا ۸/۰ درصد افزایش یافت و به ۱۶/۱۳۵۷ واحد رسید. شاخص نسدک کامپوزیت ۶۴/۲۸ واحد یا یک درصد جهش کرد و به ۸۹/۲۸۷۱ واحد رسید.