گروه بین‌الملل-‌ دیروز، چهارشنبه، قیمت نفت به کمتر از بشکه‌ای ۱۰۴ دلار رسید. زیرا سرمایه‌گذاران نشانه‌های متفاوت میزان تقاضا برای نفت از طرف آمریکا را بررسی می‌کردند. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه ژوئن به ۶۵/۱۰۳ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز سه‌شنبه ارزش قراردادها با ۳۳/۱ دلار یا ۳/۱ درصد افزایش در رقم ۸۸/۱۰۳ دلار ثابت شد.

در لندن نفت خام برنت برای تحویل در ماه ژوئن ۵۲/۱۱۷ دلار معامله شد.

اواخر روز سه‌شنبه موسسه نفت آمریکا اعلام کرد طی هفته گذشته میزان ذخایر نفت آمریکا ۹/۲ میلیون بشکه افزایش داشته است. این میزان بسیار بیشتر از افزایش ۶/۱ میلیون بشکه‌ای پیش‌بینی شده توسط تحلیل‌گرانی بود که در نظرسنجی پلاتس، شاخه اطلاعات انرژی مرکز مک‌گرو‌هیل، شرکت کرده بودند.

این درحالی است که براساس گزارش موسسه نفت آمریکا میزان ذخایر بنزین در یازدهمین هفته کاهش متوالی تا ۲۹۵ هزار بشکه افت کرده است.

قیمت نفت از ابتدای ماه مه به شدت نوسان داشته است. به طوری که طی هفته گذشته ۱۵ درصد کاهش یافت و از ابتدای هفته جاری تاکنون ۶ درصد رشد داشته است. نگرانی سرمایه‌گذاران مبنی براین که طغیان رودخانه می‌سی‌سی‌پی ممکن است به تاسیسات نفتی خسارت بزند و عرضه نفت را مختل کند، به افزایش قیمت نفت در روز سه‌شنبه کمک کرد. در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه ژوئن، بنزین ۳۳/۳ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۲۵/۴ دلار در هر ۱۰۰۰ فوت مکعب رسید.