گروه بین‌الملل- بر اساس یک نظرسنجی که در فرانسه انجام شده‌است، اگر دومینیک استراوس کان، رییس صندوق بین‌المللی پول و مرین لوپن، رهبر حزب راست افراطی «فرون ناسیونال» در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۲ شرکت کنند، نیکلا سارکوزی، رییس‌جمهوری این کشور، بازنده خواهد شد و به دور دوم راه نخواهد یافت.

بر اساس نظرسنجی موسسه فرانسوی ال اچ ۲ (LH۲)، در دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، دومینیک استراوس کان ، مرین لوپن و نیکلا سارکوزی، به ترتیب ۲۳ درصد، ۱۷ درصد و ۱۶ درصد آرا را کسب خواهند کرد. این در حالی است که استراوس کان هنوز اعلام نکرده است که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲ شرکت خواهد کرد. طبق این نظرسنجی، به جز رییس صندوق بین‌المللی پول، دیگر کاندیداهای حزب سوسیالیست فرانسه نخواهند توانست مانع صعود سارکوزی به دور دوم انتخابات شوند.

مارتین ابری، فرانسوا هولاند و سگولن رویال، دیگر شخصیت‌های مطرح حزب سوسیالیست هستند که امکان دارد با سارکوزی در انتخابات رقابت کنند. به نوشته روزنامه فرانسوی لوموند، بر اساس یک نظرسنجی دیگر که در ماه مه انجام شده‌است، ۷۶ درصد فرانسوی‌ها می‌گویند که به سارکوزی اعتماد ندارند. سارکوزی هنوز اعلام نکرده که در انتخابات سال ۲۰۱۰ شرکت خواهد کرد، ولی فرانسوا فیون، نخست‌وزیر این کشور و حزب حاکم راست میانه «او ام پ» - همبستگی برای جنبش مردمی- اعلام کرده‌اند که او انتخاب طبیعی این حزب است.

سارکوزی روز ششم ماه مه سال ۲۰۰۷ توانست که در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه رقیب خود سگولن رویال را از حزب سوسیالیست شکست دهد و در انتخابات پیروز شود. سارکوزی در این انتخابات ۵۳ درصد آرا را به دست آورد در حالی که رویال با کسب ۴۶ درصد آرای فرانسوی‌ها به کار خود پایان داد.