گروه بین‌الملل- در پی عملیات نیروهای آمریکایی در پاکستان که به کشته شدن «اسامه بن‌لادن»، رهبر سازمان تروریستی القاعده انجامید، رهبران منتخب این کشور به شدت برای کناره‌گیری از قدرت تحت فشار قرار

گرفته‌اند. به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، حضور اسامه بن‌لادن در نزدیکی اسلام‌آباد و در منطقه‌ای نظامی، انتقادهای زیادی را علیه رهبران نظامی و سیاسی پاکستان مبنی بر حمایت احتمالی آنان از سازمان القاعده در پی داشته است.

در ادامه این واکنش‌ها، رهبر مخالفان دولت پاکستان در پارلمان این کشور خواستار استعفای «یوسف‌رضا گیلانی»، نخست‌وزیر و «آصف‌علی زرداری»، رییس‌جمهوری پاکستان شده است.

«چودری نصیرعلی» در این باره گفت: «این عملیات شرافت و کرامت ما را خدشه‌دار کرده است. رییس‌جمهوری و نخست‌وزیر یا باید در این باره توضیح بدهند یا استعفا کنند.»

وی با اعلام این‌که مردم پاکستان پس از عملیات نیروهای آمریکایی احساس عدم امنیت می‌کنند، افزود: «دولت کاملا ساکت مانده است و هیچ‌کس پاسخگوی حجم عظیم تبلیغات علیه پاکستان نیست.»

این مقام پاکستانی در ادامه با اشاره به حضور بن‌لادن در پاکستان گفت که مقام‌های مسوول در این باره باید شناسایی و از کار برکنار شوند.