گروه بین‌الملل- مجموع دارایی‌های هزار نفر از ثروتمندترین افراد در انگلیس سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافت و اکنون ۸/۳۹۸ میلیارد پوند (۸/۶۷۴میلیارد دلار) ارزش دارد. به گزارش ایسنا، طبق گزارش روزنامه ساندی تایمز، اعضای خانواده لاکشمی میتال که از متنفذان صنعت فولاد هستند، با دارایی ۵/۱۷ میلیارد پوند، جایگاه خود را به عنوان پولدارترین افراد در انگلیس حفظ کردند، اما به دلیل کاهش قیمت سهام آرسلومیتال که بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد خام در جهان است، ۲۲ درصد فقیرتر شدند.

آلیشرعثمانف، متمول روسی که در باشگاه فوتبال آرسنال نیز سهم دارد، شاهد بزرگ‌ترین افزایش در ثروت بود. وی پس از افزودن ۷/۷ میلیارد پوند به دارایی‌اش، با شش پله صعود به جایگاه شماره دو رسید. عثمانف اکنون دارایی به ارزش ۴/۱۲ میلیارد پوند دارد.

دوک وستمینیستر برای نخستین بار از سال ۱۹۹۹ و با وجود افزودن ۲۵۰ میلیون پوند به داراییش، از جایگاه برتر سقوط کرد. وی مالک زمین‌های زیادی در لندن و نقاط دیگر است. این بررسی نشان داد شمار میلیاردرها در انگلیس اکنون به ۷۳ نفر رسیده که نسبت به ۵۲ نفر در سال گذشته افزایش یافته است، اما هنوز کمتر از رکورد ۷۵ نفر در فهرست سال ۲۰۰۸ است که پیش از بحران اقتصادی بود.