گروه بین‌الملل- سرمایه‌گذاران در شرایطی این هفته معاملاتی را آغاز می‌کنند که به دلیل سقوط شدید قیمت کالاها در روز پنج‌شنبه، نگران کاهش رشد اخیر بازارسهام و تمایل برای کاهش خطرپذیری هستند. با توجه به این که گزارش‌های درآمدی فصل اول تقریبا رو به پایان است، شاخص‌ها دیگر از مزیت گزارش‌های درآمدی بهتر از حد انتظار برخوردار نمی‌شوند. کاهش شدید قیمت کالاها در هفته گذشته بر شاخص‌های مربوط به کالاها تاثیر منفی گذاشت. شاخص انرژی استاندارد اند پورز هفته گذشته را با سقوط ۷ درصدی به پایان رساند که بیشترین کاهش هفتگی این شاخص طی یک‌سال بود. شاخص آی‌شیرز سیلور تراست نیز به دلیل کاهش شدید قیمت فلزهای قیمتی بیشترین کاهش هفتگی خود را ثبت کرد. گرچه نوسان در قیمت کالاها ممکن است موقتی بوده باشد، اما بسیاری از سرمایه‌گذاران درمورد پیامدهای آن نگران هستند. ناتالی ترنو، معاون و سرمایه‌گذار ارشد سهام از شرکت مدیریت سرمایه کالورت می‌گوید: «دقیقا نمی‌توان اشاره کرد چه زمانی حباب قیمت‌ها می‌ترکد و خلاف جریان حرکت کردن کار دشواری است، اما زمانی که حباب می‌ترکد، غیرمنتظره خواهد بود.»

با توجه به این که گزارش‌های درآمدی فصل اول و همچنین برنامه خرید اوراق قرضه توسط فدرال رزرو به پایان خود نزدیک می‌شود، بازارسهام در کوتاه مدت نسبت به برخی اخبار ضعیف اقتصادی آسیب‌پذیر خواهد بود.

ترنو می‌گوید: «تعجب نمی‌کنم اگر در تابستان یا یکی دو ماه آینده آرامش در بازار سهام حکمفرما باشد.» او درعین حال می‌افزاید به شرایط بازار در بلندمدت خوش‌بین است.

حتی با وجود گزارش خوب مشاغل که روز جمعه منتشر شد و به کاهش چهار روزه شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰ پایان داد، هفته گذشته بدترین هفته این شاخص از ماه مارس تاکنون بود. تحلیل‌گران براین باورند که گزارش وزارت کار آمریکا نشانه‌هایی از قدرت اقتصادی را ارائه کرد. این گزارش نشان داد مشاغل آمریکا در ماه آوریل بیش از حد انتظارات افزایش داشته است و شرکت‌ها با سریع‌ترین آهنگ طی پنج سال گذشته شغل ایجاد کرده‌اند. با این وجود بازارکار همچنان یکی از ضعیف‌ترین بخش‌های اقتصاد است و سرمایه‌گذاران آمار تعداد افرادی که برای دریافت مزایای بیکاری درخواست داده‌اند و ارقام فروش خرده‌فروشی را که این هفته منتشر می‌شود، به دقت مورد بررسی قرار می‌دهند تا تصویری از بازارکار و هزینه مصرف‌کننده به دست آورند.

در هفته جاری بسیاری از خرده‌فروشان ازجمله شرکت مکیز، نورداستورم و کوهلز گزارش‌های درآمدی خود را منتشر می‌کنند. این درحالی است که تخمین‌های درآمدی از آغاز انتشار گزارش‌های درآمدی افزایش یافته است. براساس آمار تامسون رویترز، پیش‌بینی می‌شود سود شرکت‌های تشکیل‌دهنده شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰ در فصل اول نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته باشد. این در شرایطی است که در اوایل ماه آوریل ۱۳ درصد افزایش پیش‌بینی شده بود. گزارش‌های درآمدی ۶۹ درصد از ۴۳۸ شرکت شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰ که تاکنون گزارش‌های درآمدی خود را منتشر کرده‌اند، مطابق با پیش‌بینی تحلیل‌گران بوده است.