بر اساس گزارش شورای روابط آمریکایی و اسلامی (کایر)، یک گروه مسلمان و مدافع حقوق مدنی، صاحبخانه وارد خانه شد و اقدام به خفگی و چاقو زدن به حنان شاهین ۳۲ساله کرد. ظاهرا او به حمام فرار می‌کند و از آنجا با فوریت‌های پلیسی آمریکا تماس می‌گیرد. هنگامی که او بیرون می‌آید، پسر شش ساله‌اش «ودیع الفیومی» را با چاقویی که در بدن کوچکش گیر کرده بود، یافت. او با یک چاقوی نظامی دندانه‌دار ۱۲ اینچی با تیغه‌ای هفت اینچی ۲۶ضربه چاقو به این پسر شش ساله زده بود. مادر این نوجوان در پیام‌هایی که به شوهرش نوشته، تاکید کرده است: «صاحبخانه مدام فریاد می‌زند: شما مسلمانان باید کشته شوید!» او در شرایط وخیم در بیمارستان به سر می‌برد. پسرش که به تازگی شش ساله شده بود، عاشق «همه‌چیز و همه کس» بود، هم درگذشت. روز یکشنبه، مقامات ویل‌کانتی، جوزف زوبای ۷۱ساله را به اتهام جنایت و قتل نفرت‌پراکنانه دستگیر کردند. او به قتل درجه یک، اقدام به قتل درجه یک، دو فقره جنایت ناشی از نفرت و ضربت شدید با سلاح مرگبار متهم شد.

زوبا با پیشانی شکافته‌شده توسط پلیس در بیرون از خانه پیدا شد. او به مدت دو سال بود که خانه را به این مادر و پسر اجاره داده بود. او در یک بزرگراه در نزدیکی خانه‌اش روی دو زانو نشسته بود. احمد رحاب، مدیر اجرایی شعبه کایرِ شیکاگو در یک کنفرانس مطبوعاتی روز یکشنبه با خانواده این پسر گفت‌وگو و تصریح کرد که یک فضای نفرت‌انگیزی در آمریکا ایجاد شده است. او ادامه داد: «من از همه افراد با وجدان می‌پرسم که تا چه حد فضایی ایجاد کرده‌ایم که کسی ممکن است مرتکب چنین عملی به این بی‌معنایی و ترسناکی شده باشد. این شخص کژنفس، تا چه اندازه شست‌و‌شوی مغزی شده است. فضایی که شعله کینه را علیه مسلمانان و فلسطینیان دامن می‌زند، چگونه به‌وجود آمده است؟ او در حالی که کنار پدر پسر ایستاده بود، گفت که جنایت به‌قدری عجیب است که توان حرف زدن ندارد.

 او افزود: «چه سطحی از نفرت کور می‌تواند باعث چنین عملی شود؟» پس از حمله غافلگیرانه حماس به اسرائیل که منجر به کشته شدن حداقل ۱۳۰۰اسرائیلی و گروگان گرفتن حداقل ۱۰۰اسرائیلی شد، اسرائیل نوار پرجمعیت غزه را بمباران کرد. بمباران غزه تاکنون دست‌کم ۲۴۰۰فلسطینی را که اکثریت آنها زن و کودک بودند به شهادت رسانده و ۷۶۹۶نفر را نیز مجروح کرده است. اما به‌دلیل کمپین بمباران مداوم و تهاجم زمینی احتمالی، تعداد شهدا به سرعت در حال افزایش است. در کنفرانس مطبوعاتی، رحاب درباره لزوم عدم ایجاد مجدد همان فضایی که پس از حملات ۱۱سپتامبر در سال۲۰۰۱ به‌وجود آمده بود، هشدار داد؛ اما گفت که او معتقد است که کشور دقیقا به این سمت می‌رود. رحاب گفت: «ودیع هیچ سرنخی درباره این مسائل بزرگ‌تر که در جهان اتفاق می‌افتد نداشت؛ اما مجبور شد هزینه آن را بپردازد.»

اعمال خشونت‌آمیز در هفته گذشته در سراسر ایالات متحده رخ داده است. در ۱۱اکتبر، گروهی از مردان در حال اهتزاز پرچم اسرائیل به یک جوان ۱۸ساله فلسطینی در بروکلین حمله فیزیکی کردند. آنها قبل از پیاده شدن از ماشین و مشت زدن به او، اظهارات ضد فلسطینی را خشمگینانه فریاد زدند. پلیس می‌گوید در همان شب، در بخش دیگری از بروکلین، دو مرد به دو مرد دیگر که پرچم فلسطین را در دست داشتند، نزدیک شدند، یکی از پرچم‌ها را گرفتند، با آن بر سر یک مرد زدند و سپس فرار کردند. هیچ بازداشتی در آن شب صورت نگرفته است. به نظر می‌رسد فضای دو قطبی در آمریکا به سرعت در حال رشد است. از زمان کارزار جنگی اسرائیل طرفداران این رژیم و طرفداران فلسطین در نقاط مختلف آمریکا راهپیمایی کرده‌اند و در برخی موارد خشونت علیه یکدیگر گزارش شده است.