افزایش کنترل دولت بر بازار کار آلمان

اورسولا فون درلین، وزیر کار آلمان

گروه بین‌الملل- دیروز، یکشنبه، دولت آلمان اعلام کرد با هدف جلوگیری از سرازیر شدن نیروی کار ارزان، نظارت بیشتری را بر بازار کار این بزرگ‌ترین اقتصاد اروپایی اعمال خواهد کرد. بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه، سیل نیروی کار ارزان، اتریش را هم مجبور کرده است محدودیت‌هایی را برای نیروهای کاری که از هشت کشور سابقا کمونیستی اتحادیه اروپا به این کشور روانه شده‌اند وضع کند.وزیر کار آلمان، خانم اورسولا فون‌درلین، به نشریه بیلد‌ام‌سونتاگ گفت: «دست‌کم ۱۰۰،۰۰۰ نفر در هر سال از هشت کشور اروپای شرقی به آلمان می‌آیند.» او اما خبر داد که قرار است کنترل‌ها در صنایع افزایش یابد و اعلام کرد که آغاز این اقدامات از صنایع ساخت‌و‌ساز، صنایع مرتبط با غذا و بخش بهداشت و درمان خواهد بود. او گفت که باید اطمینان حاصل شود افرادی که با حداقل دستمزد کار می‌کنند، واجد شرایط هستند و نام آنها به عنوان نیروی کار به درستی ثبت شده است.

وزیر کار آلمان تاکید کرد افرادی که به آلمان وارد می‌شوند، از نظام تامین اجتماعی این کشور بهره‌مند نخواهند شد. او افزود: «بخش اعظم این نیروی کار را جوانان تحصیلکرده‌ای تشکیل می‌دهند که جای ثابتی ندارند.» آلمان و اتریش آخرین کشورهایی از ۲۷ عضو اتحادیه اروپا هستند که درهای خود را به روی نیروی کار سایر اعضای این اتحادیه باز می‌کنند آنها دوره هفت ساله‌ای را برای محدودیت دسترسی این نیروهای کار به بازار کارشان تعیین کرده بودند.

دیروز، یکشنبه، آلمان، اتریش و سوئیس- که عضو اتحادیه اروپا نیست- در بازارهای خود را به روی شهروندان لهستان، جمهوری چک، مجارستان، اسلواکی، استونی، لتونی ولیتوانی که همگی در سال ۲۰۰۴ به اتحادیه اروپا پیوستند، باز نمودند.