غبار اطلاعات نادرست به حدی غلیظ بود که جوکی در رسانه‌های اجتماعی پخش شد که آن را «عملیات تشییع جنازه ویژه» نامیدند. این جوک برگرفته از اصطلاحی است که روسیه برای جنگ خود در اوکراین از آن استفاده می‌کند و به جنگ در اوکراین «عملیات نظامی ویژه» می‌گوید. سپس حدود ساعت ۵بعدازظهرِ روز سه‌شنبه، سرویس مطبوعاتی شرکت او اعلام کرد که یوگنی پریگوژین حوالی ساعت یک‌بعد از ظهر، با حضور گروه کوچکی از مردم، در گورستان «پروخوفسکویه» در بخش شرقی سن‌پترزبورگ به خاک سپرده شده است. حداقل برخی از نیروهای پلیس و شایعات ظاهرا فریبنده بودند؛ چراکه از قبرستان پورخوفسکویه در چرخش گمانه‌زنی‌ها نامی برده نشده بود. اطلاعات مربوط به دفن را نمی‌توان به‌طور مستقل تایید کرد؛ زیرا تا زمان انتشار آن، صدها افسر پلیس و نیروهای گارد ملی کل گورستان را به محاصره خود در آورده بودند و آن را به جز چند نفر روی همه مهر و موم کردند.

تنها چیزی که از قبر از روی پل روی گورستان دیده می‌شد، یک پرچم بزرگ روسیه، یک پرچم واگنر و یک صلیب چوبی بود. یک خبرنگار نیویورک‌تایمز پلیسی را دیده است که نقشه تشییع جنازه را بررسی می‌کرد. سگی هم که برای این کار آموزش دیده، در کنارش نشسته بود. پریگوژین زمانی به‌عنوان یار نزدیک ولادیمیر وی.پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه تلقی می‌شد و برای سال‌ها او و شرکت نظامی واگنرش ابزار مرگبار سیاست کرملین در اوکراین، خاورمیانه و آفریقا بودند و طرفداران زیادی پیدا کردند. سپس در ژوئن شورش کوتاهی را علیه فرماندهان نظامی روسیه رهبری کرد که منجر به گمانه‌زنی‌های گسترده‌ای شد که روزهای او به پایان رسیده است. در ۲۳اوت، یک جت تجاری حامل پریگوژین در حال سوختن در شمال غربی آسمان مسکو سقوط کرد. تمام ۱۰سرنشین هواپیما، از جمله سه چهره برتر واگنر کشته شدند و آینده گروه را در هاله‌ای از ابهام قرار داد. سردرگمی درباره دفن او و حضور شدید نیروهای امنیتی در «پروخوفسکویه» تضمین کرد که انبوه هوادارانی که انتظار می‌رفت در آن شرکت کنند، هرگز محقق نشد.

فریده رستموا، روزنامه‌نگار مستقل در تلگرام نوشت: «به نظر می‌رسد که مقامات، همان‌طور که انتظار می‌رفت، می‌خواهند از تجمع خودجوش به یاد رهبری عالی واگنر اجتناب کنند و برای این کار، گرد و غبار زیادی را در اطراف محل دفن او ایجاد کردند.» تلویزیون دولتی روسیه خیلی گذرا به محل دفن او اشاره کرد. رئیس تدارکات واگنر، والری چکالوف که همراه با پریگوژین کشته شد، روز سه‌شنبه در مراسمی که از قبل اعلام نشده بود، اما صدها نفر در آن شرکت کردند، به خاک سپرده شد. دیمیتری اوتکین، فرمانده ارشد میدانی گروه نیز جزو کشته‌شدگان است. در روزهای منتهی به دفن پریگوژین، هرگونه اطلاعات منتشرشده مبهم، متناقض و تاییدنشده توسط دولت یا واگنر بود. کرملین گفت که هیچ اطلاعاتی از محل و نحوه دفن پریگوژین ندارد، به جز اینکه پوتین در آن شرکت نخواهد کرد.

این نوع دفن برای پریگوژین که زندگی و مرگ او در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است، مناسب به‌نظر می‌رسد. او برای سال‌ها هرگونه ارتباط با واگنر یا کمپین‌های اینترنتی برای مداخله در انتخابات آمریکا را انکار می‌کرد، اما بعدا درباره هر دو به خود می‌بالید. کار واگنر برای رژیم‌های استبدادی با امتیازات سودآور نفت و معدن همراه بود، اما میزان ثروت او پنهان است. او اغلب مکان‌ها و اقدامات خود را با استفاده از هواپیماهای مختلف مخفی می‌کرد و حتی گفته می‌شد که از بدل برای برخی از کارهای خود استفاده می‌کرد.