گروه بین‌الملل- تولیدات صنعتی و خرده‌فروشی چین در ماه گذشته بیش از پیش‌بینی‌‌ها رشد کرد و تورم از نسبت به کمترین سطح ۳۳ ماهه افزایش یافت. این مساله حاکی از آن است که بهبود اقتصادی در این کشور تسریع شده است. به گزارش بلومبرگ، دفتر ملی آمار چین دیروز،یکشنبه، اعلام کرد تولیدات کارخانه‌ای در ماه نوامبر نسبت به سال گذشته ۱/۱۰ درصد افزایش یافته است. این درشرایطی است که اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی بلومبرگ رشد ۸/۹ درصدی تولیدات کارخانه‌‌ای را پیش‌بینی کرده بودند. خرده‌فروشی نیز رشد کرده و به ۹/۱۴ درصد رسیده است. شاخص قیمت مصرف‌کننده نیز نسبت به سال گذشته با رشد ۲ درصدی رو به رو شده است.

این گزارش به رهبری جدید چین تحت ریاست شی جین پینگ اطمینان می‌دهد که رشد دومین اقتصاد بزرگ جهان در سال جاری از هدف تعیین شده توسط دولت فراتر می‌رود. این آمار همچنین احتمال تسهیل مالی و پولی بیشتر برای حمایت از رشد اقتصادی را کاهش می‌دهد.

از سوی دیگر امروز،دوشنبه، اداره گمرک چین آمار تجاری در ماه نوامبر را منتشر می‌کند. براساس پیش‌بینی ۳۱ اقتصاددان شرکت‌کننده در نظرسنجی بلومبرگ رشد صادرات نسبت به سال گذشته به ۹ درصد کاهش یافته و واردات ۲ درصد رشد کرده است که نسبت به رشد ۴/۲ درصدی در ماه اکتبر افت کرده است.