گروه بین‌الملل- به گفته موسسه آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه (اینسه) نرخ بیکاری در سه ماهه سوم سال به ۳/۱۰ درصد جمعیت فعال این کشور می‌رسد. به این ترتیب حدود دو میلیون و هشتصد هزار نفر در بیکاری بسر می‌برند.

به گزارش یورونیوز، بنا به پیش‌بینی‌های سازمان بین‌المللی توسعه و همکاری‌های اقتصادی نرخ بیکاری در فرانسه تا پایان سال ۲۰۱۲ به ۲۵/۱۱ درصد خواهد رسید. نرخ بیکاری در سه ماهه دوم سال در فرانسه به ۲/۱۰ درصد رسیده بود. ۶/۲۳ درصد جوانان در سه ماهه دوم فاقد شغل بودند. در سه ماهه سوم سال این رقم به ۳/۱۰ درصد رسید نرخ بیکاری جوانان نیز با رشد همراه بود و به رقم ۹/۲۴ درصد رسید. به گفته کارشناسان در یک سال گذشته به‌دلیل اعمال نشدن سیاست‌های مناسب اشتغالزایی در فرانسه نرخ بیکاری در بین جوانان افزایش یافته است.

بنا به آمار منتشر شده توسط وزارت کار فرانسه در ماه اکتبر سال جاری حود ۴۵ هزار و ۴۰۰ نفر به متقاضیان شغل در آژانس‌های کاریابی افزوده شده است.

شرکت آب و برق فرانسه در گرداب بحران اقتصادی

در شرایطی که بازار بورس پاریس بهترین وضعیت سال خود را تجربه می‌کرد شرکت ژ د اف فرانسه با اعلام پیش‌بینی‌های خود برای سال ۲۰۱۳ ، ۲۰۱۴ شیرینی جشن را به کام همه تلخ کرد.

ارزش سهام شرکت گاز فرانسه در زمان بسته شدن بازار بورس روز پنج‌شنبه پاریس یازده درصد بود رقمی که افت شاخص ارزش سهام در بازار بورس این شرکت را نشان می‌دهد. شرکت گاز و برق فرانسه ژ د اف بیش از دو سوم درآمد خود را در اروپا کسب می‌کند جایی که کندی چرخه اقتصاد موجب افت تقاضای برق و گاز شده است.

این گروه فرانسوی در نظر دارد تا دو سال آینده سرمایه‌گذاری‌های خود را در بخش آب و برق تا بیست درصد کاهش ‌دهد و در عوض فعالیت‌های حوزه انرژی خود را افزایش خواهد داد.

این شرکت تصمیم دارد بخشی از دارایی‌های خود را به ارزش یازده میلیارد یورو به فروش برساند.

ژ د اف میزان بدهی‌های خود را تا سال ۲۰۱۵ به ۳۰ میلیارد یورو معادل ۳۳ درصد کمتر از میزان فعلی آن کاهش خواهد داد. ارزش سهام ژ د اف سال ۲۰۱۲ در بازار بورس پاریس حدود ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

انتظار می‌رود سیاست‌های مالی این شرکت از سال ۲۰۱۵ نتایج مثبتی برای ژ د اف در پی داشته باشد.