گروه بین‌الملل- هزاران کارمند بخش خدمات درمانی در مادرید، در خیابان‌های مرکز این شهر تظاهرات کردند و علیه سیاست‌های صرفه جویانه دولت در بخش خدمات درمانی شعار دادند. به گزارش یورو نیوز، معترضان می‌گویند سیاست‌های دولت منطقه‌ای مادرید منجر به خصوصی شدن بخش درمانی می‌شود. هفده منطقه مستقل در اسپانیا بودجه محلی خود را در بخش آموزش و بهداشت دارند و در این زمینه می‌توانند سیاست‌های خود را به اجرا دربیاورند.

اعتراض‌ها در بخش بهداشت ماه گذشته پس از آن بالا گرفت که دولت محلی اعلام کرد مدیریت شش بیمارستان بزرگ مادرید را به بخش خصوصی واگذار خواهد کرد.

یکی از معترضان که کارمند بیمارستان است می‌گوید: «واقعیت ناراحت کننده این است که این اتفاقات باعث می‌شود که سیستم خدمات درمانی اسپانیا تبدیل به یک بازار شود. در حالی که خدمات درمانی محل تجارت نیست. درست مثل سیستم آموزشی. آنها به مراکز درمانی به چشم فروشگاه و مرکز خرید می‌نگرند.» تظاهر‌کننده دیگری می‌گوید: «آنها نمی توانند چیزی را که متعلق به مردم است، خصوصی کنند. ما با مالیات‌هایمان این مراکز را ساخته‌ایم.»

اصلاحات در بخش خدمات بهداشتی هزینه درمان را برای اسپانیایی‌ها افزایش می‌دهد. دولت مرکزی اسپانیا برخلاف وعده‌ای که سال گذشته داده بود، اعلام کرده است که برای ده میلیارد یورو صرفه‌جویی، سیاست‌های ریاضتی را در بخش آموزش و بهداشت تشدید می‌کند.