گروه بین‌الملل- در پی انتشار اخباری مبنی بر وخامت حال پادشاه عربستان، ارزش سهام در بورس این کشور به پایین‌ترین سطح خود طی ۱۰ ماه گذشته رسید.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، بورس عربستان سعودی برای دوازدهمین بار در دو هفته گذشته شاهد کاهش ارزش سهام بود و تاکنون ۳ / ۱ درصد از ارزش خود را از دست داده است تا به پایین‌ترین سطح خود طی ۱۰ ماه گذشته برسد. بنا بر گزارش شبکه الجزیره، بانک الراجحی یکی از بزرگترین بانک‌های این کشور ۳ / ۱ درصد از ارزش سهام خود را از دست داده که این مقدار از سال ۲۰۰۹ تاکنون بی‌سابقه بوده است.

همچنین یک بانک عربستانی- فرانسوی در عربستان در پی نامشخص بودن وضعیت جسمانی پادشاه این کشور با کاهش ۱/۱ درصدی ارزش خود در بورس عربستان مواجه بوده است.

با وجود اینکه «سلمان بن عبدالعزیز»، ولیعهد عربستان روز دوشنبه از رضایت بخش بودن وضعیت جسمانی پادشاه این کشور خبرداده بود اما به دلیل اینکه هیچ‌گونه تصویر و یا عکسی از پادشاه بعد از عمل جراحی وی منتشر نشده این امر باعث شده تا گمانه‌زنی‌ها در خصوص مرگ و یا به کما رفتن پادشاه عربستان افزایش یابد.

«محمد عمران»، اقتصاددان و عضو جمعیت اقتصادی عربستان در این باره گفت: با وجود اینکه ولیعهد شایعات در خصوص وخامت حال پادشاه کشور را رد کرد اما به دلیل نبود اطمینان به این اظهارات باعث شده بورس عربستان شاهد نوسانات زیادی باشد و سقوط ارزش بورس نیز ناشی از همین امر است.

غیر از بانک‌های مذکور تقریبا تمامی شرکت‌های پتروشیمی، نفتی و دیگر موسسه‌های مالی حاضر در بورس عربستان با کاهش چشمگیر ارزش خود مواجه بوده‌اند که این امر نگرانی‌هایی را برای مسوولان ریاض به وجود آورده است.