گروه بین‌الملل- اختلاف میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های آمریکا، یعنی اعضای دو حزب عمده این کشور، در کنگره بر سر بعضی مسائل مالیاتی ادامه دارد.

به گزارش یورو نیوز، باراک اوباما، رییس جمهوری این کشور، خواهان افزایش مالیات برای شهروندانی است که درآمد بالایی دارند، موضوعی که با مخالفت جمهوری‌خواهان رو به رو شده است. در سال آینده میلادی و با پایان مهلت برنامه پایین نگه داشتن مالیات از سوی دولت آمریکا انواع مالیات افزایش می‌یابد و تلاش برای کاهش بودجه از سوی دولت معضلی را ایجاد می‌کند که کارشناسان اقتصادی به آن «پرتگاه مالیاتی» می‌گویند. براساس بعضی نظرسنجی ها دو سوم شهروندان آمریکایی خواهان توافقی میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در این زمینه هستند که کاهش بودجه دولت و افزایش مالیات همزمان در آن در نظر گرفته شده باشد. برنامه کاهش مالیات به دوران جورج بوش پسر، رییس‌جمهوری سابق آمریکا، باز می‌گردد. جمهوری‌خواهان آمریکا در پی ادامه این برنامه و دموکرات‌ها خواهان پایان یافتن مهلت قانونی آن هستند. طبق اعلام «بانک مرکزی آمریکا» معضل پرتگاه مالیاتی در کندی روند رشد اقتصادی و کندی آغاز اشتغال در این کشور تاثیر داشته است.

انتظار می‌رود باراک اوباما، رییس جمهوری، در هفته‌جاری برای جلب حمایت عمومی برای پیشنهادش در این زمینه اقدام کند. ایده اصلی او فشار بیشتر بر جمهوری‌خواهان در کنگره است.