گروه بین‌الملل- در شرایطی که یک پزشک ونزوئلایی مدعی شده است فیدل کاسترو سکته مغزی کرده و تا چند هفته دیگر بیشتر زنده نمی‌ماند، خانواده کاسترو این خبر را تکذیب کردند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، خوزه رافائل مارکینا، پزشک ونزوئلایی اظهار کرد: فیدل کاسترو، رهبر انقلاب کوبا اکنون زندگی نباتی دارد و در خانه‌ای در غرب هاوانا در شرف مرگ است. با وجود این نامه‌ای منصوب به کاسترو از سوی رسانه‌های دولتی کوبا منتشر شده و در حال مرگ بودن وی را رد کرده است. اعضای خانواده کاسترو نیز این ادعاها را رد کرده‌اند.

این پزشک به روزنامه‌ ای‌.بی‌.سی اسپانیا گفته است که کاسترو از یک لخته بزرگ خون در سرخرگ راست مغزش رنج می‌برد و در خانه‌ای در پایتخت کوبا در شرف مرگ است.

مارکینا تاکید کرد: هوگو چاوز، رییس جمهوری ونزوئلا با علم به این مساله سریعا به شهر هاوانا رفته تا در کنار دوست و هم‌پیمان خود باشد. مارکینا به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است منابع خبری وی در ونزوئلا هستند اما آنها را معرفی نکرده و چگونگی دستیابی آنها به این اطلاعات را فاش نساخته است. وی همچنین عنوان داشت که شواهد تایید‌کننده‌ای را از سوی برخی منابع در شبکه اجتماعی توییتر دریافت کرده است.

با وجود این مارکینا پیش از این نیز ادعاهایی مطرح کرده بود که صحت نداشت. وی در ماه آوریل نیز گفته بود که چاوز از نوعی سرطان رنج می‌برد و تا ماه نوامبر بیشتر زنده نخواهد ماند اما چندی بعد رهبر ونزوئلا اعلام کرد که بر بیماری‌اش فایق آمده است. مساله سلامت فیدل کاسترو یکی از مسائل امنیت ملی به شمار می‌رود و کمتر اطلاعاتی درباره آن منتشر می‌شود.