گروه بین‌الملل- مخالفان دولت ولادیمیر پوتین در روسیه می‌گویند که برپایی انتخابات توسط حزب حاکم همواره با تقلب همراه بوده است و بر این اساس تصمیم دارند که از طریق اینترنت انتخابات برگزار کنند.

به گزارش یورو نیوز، این انتخابات نمادین از سوی یک تلویزیون خصوصی کابلی در روسیه برای تعیین نمایندگان پارلمان در سایه معرفی شده است. الکسی ناوالنی، وبلاگ نویس مشهور و از رهبران مخالف دولت روسیه می‌گوید: «جنبش مخالفان در میان مردم بی‌اعتبار و نامحبوب شده است. اپوزیسیون حمایت نمی‌شود. چرا؟. ما تصمیم گرفتیم برای فهم اینکه اینان چه کسی هستند و ایدئولوژی آنان چیست و چه نوع فعالیتی حمایت می‌شود، انتخاباتی برپا کنیم. این رقابتی عادی است.»

در میان رقبای این انتخابات چهره‌ای چون‌ گری کاسپاروف نیز دیده می‌شود. تاکنون حدود ۱۶۰ هزار تن برای شرکت در این انتخابات اینترنتی ثبت نام کرده‌اند.

اپوزیسیون دولت روسیه پس از اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری توانست تظاهرات گسترده‌ای را در شهرهای بزرگ این کشور برپا کند با این همه باوجودی که نتیجه انتخابات اخیر منطقه‌ای را غیرواقعی خواند نتوانست آن اعتراض را در خیابان‌های مسکو و سن پترزبورگ تکرار کند.